پیگیری ردیف اعتبار ملی برای ساخت دانشگاه پرستاری در طبس

طبس نیوز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: موضوعی که قرار است پیگیری شود درخواست ردیف اعتبار ملی برای ساخت دانشگاه پرستاری در طبس است.

به گزارش طبس نیوز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند نیز در جلسه امضا تفاهم نامه ساخت بیمارستان دوم طبس با بیان این که طبس یک منطقه استراتژیک است و شرایط خاصی دارد گفت: طبس در خاورمیانه حرف اول را می زند و به جهت قرار داشتن در یک شرایط ویژه نیاز است نگاه ویژه تری به آن شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان در هفته آینده از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای هزینه های جاری مورد نیاز شبکه بهداشت درمان طبس خبر داد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر طرح تحول نظام سلامت برای توزیع عادلانه خدمت به همه مردم و نگاه حاکم بر حوزه بهداشت و درمان یک نگاه کلان است، گفت: اتفاقاتی که در حوزه های اقتصادی در کشور افتاده بر حوزه بهداشت و درمان نیز تاثیر گذاشته و محدودیت هایی وجود دارد که ناخواسته بر ما تحمیل می شود و مردم نیز درک می کنند اما انتظارات مردم به جا و درست است.

وی افزود: پراکندگی جمعیت در خراسان جنوبی خدمت رسانی را سخت کرده چرا که خدمت رسانی بیشتر بر اساس جمعیت انجام میگیرد.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: سند ۱۴۰۴ در حوزه بهداشت درمان محدودیت هایی را به ما تحمیل  میکرد که خوشبختانه سند درمان بازنگری شد و در سند جدید بسیاری از محدودیت ها برداشته شد به عنوان مثال برای شهرستان طبس بیش از ۲۰۰ تخت خواب بیمارستانی در نظر گرفته شد و با این مصوبه دیگر برای دریافت مجوز بیمارستان دوم مشکلی نخواهد بود. همچنین به توزیع نیروهای متخصص توجه شد و امروز ۲۲ متخصص در ۱۶ حوزه تخصصی ارائه خدمات می دهند، اولین دستگاه ماموگرافی در استان به طبس اختصاص داده شده و ۴ متخصص زنان در طبس مشغول به فعالیتند.

وی افزود: محدودیت هایی برای احداث بخش دیالیز در طبس وجود دارد که در حال پیگیری و رفع این مشکلات هستیم  و مسئله دیگر مرکز شبانه روزی دیهوک و ۷ مرکز دیگر است که در دستور کار قرار دارد تا حداقل خدمات پرستاری به صورت شبانه روزی ارائه شود تا بخشی از مشکلات حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =