انجام ۵۰ مأموریت به وسیله هلال احمر طبس

انجام 50 مأموریت به وسیله هلال احمر طبس

حسینعلی فخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان طبس با دارا بودن ۲ پست امداد جاده‌ای ثابت در تپه‌طاق و دیهوک، و یک پست امداد جاده‌ای سیار در مسجد شکر، در ایام تعطیلات عید، به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کرد.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۰ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ با همکاری حدود ۴۰ نفر از پرسنل و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان طبس، در مجموع بالغ بر ۵۰ مورد مأموریت امداد جاده‌ای برای امدادرسانی به مصدومان تصادفات یا مسافران در راه مانده انجام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس بیان کرد: همچنین این جمعیت در ایام نوروز با برپایی ۴ چادر راهنمایی مسافران نوروزی در ورودی‌های شهرهای طبس و دیهوک، با همکاری حدود ۱۰۰ نفر نیروی انسانی، اقدام به توزیع کیف‌های امدادی و بیش از ۱۵ هزار بروشور حاوی آموزش‌های امداد و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس کرد.

وی اضافه کرد: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۰ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ در مجموع بالغ بر ۶۰ هزار نفر از مسافران نوروزی به وسیله چادرهای استقراریافته جمعیت هلال احمر طبس در ورودی‌های شهر راهنمایی شدند.

فخاری خاطرنشان کرد: توزیع ۱۰۰ سبد غذایی شامل برنج و روغن در قالب طرح «فرشتگان رحمت» در ایام عید بین نیازمندان و محرومان، و پرداخت هزینه درمانی ۲۰۰ نفر از بیماران نیازمند به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال، از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر شهرستان طبس در ایام نوروز امسال است.

وی درباره مشکلات جمعیت هلال احمر طبس نیز یادآور شد: معمولاً در سایر نقاط کشور، فاصله پایگاه‌های امداد جاده‌ای بین شهری تا مرکز شهرستان حداکثر ۵۰ کیلومتر است، در حالی که در شهرستان طبس نزدیک‌ترین پایگاه امداد جاده‌ای در فاصله ۸۵ کیلومتری(دیهوک) و دورترین آن در فاصله ۱۸۰ کیلومتری(تپه‌طاق) واقع است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس با بیان اینکه بزودی پایگاه امداد جاده‌ای مسجد شکر از سیار به ثابت ارتقاء می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به وسعت شهرستان طبس، حداقل به سه پایگاه امداد جاده‌ای دیگر برای ده‌محمد، نایبند، و سه‌راه جعفران نیاز است.

وی ادامه داد: البته معمولاً با تصویب افزایش تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای، تنها امکانات و تجهیزات مربوطه اختصاص می‌یابد و برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن فکری نمی‌شود، که اداره کردن تعداد بیشتری از این پایگاه‌ها با نیروی موجود مشکل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − دو =