اختتامیه مسابقات رباتیک دانش آموزی طبس

مراسم اهدای جوایز برندگان اولین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس برگزار شد.

طبس نیوز: مراسم اهدای جوایز برندگان اولین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس؛ اولین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزی به مناسبت هفته پژوهش با هدف گسترش آگاهی و توجه به علوم جدید توسط پژوهش سرای دکتر حسابی و انجمن رباتیک مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان طبس برگزار شد و با مشخص شدن برندگان این مسابقات، مراسم اهدای جوایز با حضور «احمد طالبیان مقدم» معاون استاندار و فرماندار شهرستان طبس و برخی از مسئولین محلی در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

«شفیعی مقدم» مسئول پژوهشسرای دکتر حسابی گفت: علم رباتیک می‌تواند ترکیبی از علوم مختلف باشد، از دانش رایانه گرفته تا طراحی‌های صنعتی، علم مکانیک، فیزیک و سایر علوم و بعنوان یک دانش میان رشته‌ای مطرح است و گسترش و پیشرفت خاصی داشته است و بحث خلاقیت و نوع نگرش به مسئله و حل مسئله در آن مطرح است.

وی افزود: در سال گذشته با مراجعاتی که انجمن رباتیک در زمینه ارائه آموزش به پژوهش سرای دکتر حسابی داشتند، برآن شدیم تا این دوره‌ها را در سطح پایین برای دانش آموزان ابتدایی آغاز کنیم. پس از برگزاری این دوره‌ها مسابقات ملی رباتیک در یزد برگزار شد که از تمام استان‌ها در آن شرکت کرده بودند. در این مسابقات، تیم‌های طبس در رشته فوتبالیست در بین ۳۷ تیم شرکت کننده توانستند مقام‌های اول و دوم را کسب کنند.

وی ادامه داد: ما برآن شدیم تا در تشکر از زحمات این دانش آموزان مسابقاتی در هفته پژوهش در سه رشته فوتبالیست، مسیریاب و حل ماز برگزار کنیم و امروز از برندگان آن تقدیر خواهد شد.

مسئول پژوهشسرای دکتر حسابی افزود: امسال آموزشهایی را برای سطح اول متوسطه داشتیم و حتما برای سطوح بالا‌تر نیز آموزشهای رباتیک انجام خواهد شد. از مسئولین انتظار حمایت مالی و معنوی از پژوهش سرا در جهت کشف استعدادهای دانش آموزان را داریم.

طالبیان مقدم معاون استاندار و فرماندار شهرستان طبس گفت: به خود می‌بالیم که چنین دانش آموزانی با پشتوانه محکم علمی و پژوهشی و علاقمند به پیشرفت و رسیدن به مدارج و قله‌های علمی در سطوح بالا‌تر را داریم. اولین جرقه‌ای که در مسیر کشف استعداد و تواناییهای دانش آموزان در سطوح پایه و اولیه تحصیلی زده می‌شود می‌تواند حرکتی جهشی را در رسیدن به نوآوری و دستاوردهای بزرگ رقم بزند.

در پایان از برندگان مسابقات رباتیک به شرح زیر، با اهدای لوح تقدیر و هدیه، تجلیل شد:

«امیر حسین قاسمی» و «محمد مهدی فهرستی» مقام اول در رشته ربات فوتبالیست. مقام دوم: «علی اسدی» و «نوید رضا هادیان». و مقام سوم: «سید سینا ریاحی» .

در رشته مسیریاب، مقام اول در قسمت روبوپارس: «هادی محمدیان» و «کریم توفیقی». مقام اول در قسمت روبورو: «علی اسماعیلی».

در رشته حل ماز: در قسمت روبوپارس: «علیرضا سنگچولی» و «سجاد آذرآبین» مقام اول و در بخش روبورو مقام اول توسط «هادی رمضان‌زاده» و «مجتبی بندگی».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =