بان‌کی‌مون حیثیت سازمان ملل را بر باد داد

امام جمعه طبس گفت: دبیرکل سازمان ملل به‌عنوان سازمانی که ادعا می‌کند امور جهان را سامان می‌دهد، نشان داد که امروز حرفی می‌زند و فردا حرفش را پس می‌گیرد و با این اقدام نابخردانه، هم حیثیت خود و هم حیثیت سازمان ملل را بر باد داد.

طبس نیوز:امام جمعه طبس گفت: دبیرکل سازمان ملل به‌عنوان سازمانی که ادعا می‌کند امور جهان را سامان می‌دهد، نشان داد که امروز حرفی می‌زند و فردا حرفش را پس می‌گیرد و با این اقدام نابخردانه، هم حیثیت خود و هم حیثیت سازمان ملل را بر باد داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به برگزاری اجلاس ژنو به‌ منظور یافتن راه حلی برای مشکلات کشور سوریه، اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل ابتدا با ارسال دعوت‌نامه، ایران را برای شرکت در این اجلاس دعوت کرد اما پس از گذشت یک روز، با فشار آمریکا و برخی دیگر، این دعوت‌نامه را پس گرفت.

وی ادامه داد: اینکه ایران به این اجلاس دعوت شود یا نه اهمیتی برای ما ندارد، اما بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل به‌عنوان سازمانی که ادعا می‌کند می‌خواهد امور جهان را سامان دهد، نشان داد که امروز حرفی می‌زند و فردا حرفش را پس می‌گیرد و با این اقدام نابخردانه، هم حیثیت خود و هم حیثیت نداشته‌ی سازمان ملل را بر باد داد.

خطیب جمعه طبس افزود: وقتی خبرنگاران با اشاره به جایگاه مؤثر و تعیین‌کننده ایران، از دبیرکل سازمان ملل و همچنین وزیر امور خارجه آمریکا علت پس گرفتن دعوت‌نامه ایران را جویا شدند، بان‌کی‌مون و جان کری نتوانستند پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند.

وی تصریح کرد: تنها راه حل مشکل سوریه، عدم دخالت کشورهای خارجی و تصمیم‌گیری به‌وسیله مردم سوریه از طریق برگزاری همه‌پرسی است و اکنون این سؤال پیش می‌آید که کشورهایی که همواره فریاد حقوق بشر سر می‌دهند چرا از برگزاری همه‌پرسی آزاد در سوریه هراس دارند و از تروریست‌های جنایت‌کار و آدم‌کش حمایت می‌کنند؟.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اجرای مرحله نخست توافقنامه ایران و گروه ۱+۵ درباره موضوع هسته‌ای ایران، بیان کرد: این توافقنامه دارای نقاط مثبتی است اما ممکن است نقاط منفی هم داشته باشد که کارشناسان می‌توانند نقاط ضعف آن را بیان کنند؛ اما مقام معظم رهبری به‌طور کلی از تیم مذاکره‌کننده ایران حمایت کرده و همواره گفته‌اند که یکی از مهمترین آثار مثبت این مذاکرات، اثبات بی‌تعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها برای دنیاست که دولت و تیم مذاکره‌کننده ایران هم نسبت به این موضوع توجه دارند.

گرامیداشت هفته وحدت و تأکید بر لزوم حفظ و گسترش وحدت بین مسلمانان و جلوگیری از رشد وهابی‌ها و تکفیری‌ها، گرامیداشت دهه فجر، اشاره به سالروز حماسه مردم آمل در سال ۱۳۶۰، درخواست از شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس برای اتمام پروژه پارک خندق طبس و جایگزین کردن درختان قطع شده در سطح شهر، و تأکید بر صرفه‌جویی مردم در مصرف گاز، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =