۱۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط راه آهن شرق جابه‌جا شدند

100 هزار مسافر نوروزی توسط راه آهن شرق جابه‌جا شدند

محمد پورفخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه‌های تدوین شده راه آهن شرق در زمینه‌ تناژ بارگیری و رشد ۴۰ درصدی آن نسبت سال ۸۹ خبر داد.

وی افزود: اداره کل راه آهن شرق با هزار کیلومتر خطوط ریلی، طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور است که ۸۰۰ کیلومتر از خط ریلی این اداره کل، مسیر کمربندی  قطارهای باری و مسافری است.

پورفخری ادامه داد: برنامه‌ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال جهاد اقتصادی برای این اداره کل در زمینه تناژ بارگیری یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن بود که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جهاد اقتصادی، با برنامه‌ریزی کارشناسانه و ایجاد شش مبداء بارگیری جدید در ایستگاه‌های طبس، بیشه در، رشتخوار، سنگان، خواف و توسعه سکوی بارگیری سیمان صادراتی در ایستگاه تربت حیدریه برای افزایش دو برابری صادرات سیمان به کشورهای آسیای میانه این میزان به بیش از برنامه پیش‌بینی شده رسید.

وی عنوان کرد: با برگزاری جلسات متعدد بازاریابی و بازرگانی با صاحبان معادن، صنایع و کالا در شهرهای مجاور راه آهن شرق توانستیم تناز بارگیری این اداره کل را به یک میلیون ۴۶۱ هزار و ۶۶۴ تن برسانیم.

پورفخری خاطرنشان کرد: راه آهن شرق در حال حاضر جایگاه چهارم تناژ بارگیری را در بین ۱۷ اداره کل راه آهن کشور دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال تولید ملی نیز این اداره کل با راه‌اندازی خطوط بارگیری در سه‌چاهون و بزرگترین مجتمع سنگ آهن شرق ایران در سایت سنگان، جایگاه سوم یا دوم تناژ بارگیری راه آهن را کسب کند.

پورفخری تاکید کرد: کسب این موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف، فرمایش مقام معظم رهبری را به جهانیان ثابت می‌کند که تحریم‌های شرق غرب نه تنها باعث تضعیف ما نشد بلکه باعث قدرتمند شدن ایران اسلامی در چرخه‌های اقتصادی و علم و فن‌آوری و خودکفایی شد.

وی ادامه داد: در اسفند ماه گذشته ۲۳۵ هزار و ۶۱۴ تن بار از قبیل بالاست، سنگ آهن، ذغال سنگ و … توسط ۳ هزار و ۷۳۸ واگن به مقاصد مختلف در شبکه ریلی کشور بارگیری شده و ۱۸۹ واگن نیز سیمان، کلوخه سنگ آهن و شکر از ایستگاه‌های تربت حیدریه و رشتخوار به مقاصد ترکمنستان و تاجیکستان بارگیری کرده‌اند.

پورفخری یادآور شد: در سال گذشته و مقایسه آن با مدت مشابه سال ۸۹ در زمینه تناژ ذغال سنگ ۷۹۶ درصد رشد، کل تناژ بارگیری ناحیه با۴۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته و هفت درصد رشد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده راه آهن و در تناژ سنگ آهن ۳۰ درصد و تناژ سیمان  نیز ۱۴ درصد رشد داشتیم.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز علاوه بر قطارهای مسافری روزانه ۱۰۰ واگن سنگ آهن و بالاست از ایستگاه‌های بیشه در، تربت حیدریه، خواف و سنگان بارگیری و به مقاصد مختلف شبکه ریلی کشور حمل شده است.

پورفخری همچنین تعداد مسافران جابجا شده در ایام نوروز از ۲۴ اسفندماه سال ۹۰  تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۱ توسط قطارهای مسافری در اداره کل راه آهن شرق را بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 12 =