شکوه آستان حسین بن موسی الکاظم بخشی از خدمات آیت الله واعظ طبسی/علما مرزبانان مرزهای عقیده و اخلاق

طبس نیوز: سومین سالگرد ارتحال آیت الله واعظ طبسی امشب در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز؛ حجت الاسلام محمدی سخنران ویژه مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله واعظ طبسی با اشاره به نقش بی بدیل عالمان دینی در جامعه و بر زندگی مردم گفت: جلال و جبروت آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) تنها بخشی و نمونه ای از زحمات و شاهکار آیت الله واعظ طبسی است که تبدیل به قطب فرهنگی منطقه شده است.

وی با اشاره به سخن امام صادق علیه السلام که فرمودند، علمای شیعیان ما مرزبانانند، می نگرند تا ببینند شیطان از کجا می‌خواهد نفوذ کند تا در مقابل او سنگر بگیرند گفت‌: امروز در هر شهر و روستایی اگر یک روحانی سرزنده که دارای انگیزه مسائل دینی و معرفتی است حضور داشته باشد می تواند جلوی بسیاری از انحرافات عقیدتی را بگیرد، جامعه را بیمه کند و از مرزهای عقیدتی دفاع کند. این نقش و جایگاه یک عالم است و آمار و ارقام در جامعه این مطلب را به خوبی نشان میدهد.

وی تأکید کرد: منظور از عالم فقط یک فرد عمامه به سر نیست، عالم شاید فقط یک دلسوز نسبت به مسائل دینی باشد، چه بسا برخی با ادعای مرجعیت خون به دل امام زمان کرده اند.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این که ولایت روح دین است افزود: یک عالم نمی تواند انسانها را به اسلامی بی‌روح رهنمون کند و روح دین ولایت است و عالم باید انسان ها را به سمت ولایت سوق دهد و اگر غیر از این باشد به سوی ضلالت پیش خواهد برد.

امام جمعه طبس همچنین با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص)گفت:  پیامبر اکرم که هیچ خطا و اشتباهی در کلام او نیست فرمودند علمای امت من از پیامبران بنی اسرائیل با فضیلت ترند و وجود اینچنین عالمانی امروز شمع و چراغ محفل ماست.

سخنران ویژه مراسم ارتحال آیت الله واعظ طبسی در سخنانش نمونه بارز این علما را امام راحل ذکر کرد و افزود: وجود مقدس امام راحل رضوان الله تعالی علیه سرنوشت دنیای بشریت را متحول کرد و شیعه را از انزوای کامل درآورد و امروز شیعه در دنیا اثر گذار است.

وی همچنین سید حسن نصرالله، محبوب ترین چهره در دنیای عرب را به عنوان یکی از شاگردان مکتب ولایت نام برد و گفت: ایشان موفقیت خود را مدیون پیروی از ولایت می داند.

وی کوردلی برخی نابخردان را در نادیده گرفتن تابش خورشید ولایت در جهان ، مورد مذمت قرار داد و افزود: امروز عامل موفقیت اسلام و تشیع ولایت فقیه است که دارد جامعه را از خطرات نگه میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پانزده =