فرشتگان ۹ ساله طبسی آغاز بندگی خود راجشن گرفتند

طبس نیوز؛ ۵۵۰ دختر پایه سوم ابتدایی در طبس امروز به تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند

امروز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه یک هزارو سیصدو نود و هفت، ورزشگاه شهید کاظمیان طبس، میعادگاه فرشتگان ۹ ساله طبسی از ۳۶ اموزشگاه بود که با چادر های سبز و سپید، در محضر پروردگار خود حاضر شدند و آغاز عبودیت و بندگی خود را جشن گرفتند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان طبس به عنوان سخنران ویژه این مراسم، با خوش آمد گویی به دانش آموزان و نوگلان مکلف گفت: خداوند شما و روح شما را برای برقراری ارتباط با خود پذیرفته است.

وی با مخاطب قرار دادن نوگلان مکلف گفت: بندگی خدا پایه همه کمالات است هر کس بخواهد به بهشت راه یابد راهش در بندگی خداست. نماز کفاره خطاها و اشتباهات ماست و خداوند وعده داده است که انسان بی نماز در بهشت راه و جایی ندارد.

وی در توضیح فلسفه انجام ۵ وعده نماز در روز گفت: پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله) میفرماید: همانطور که آب جسم انسان را می شوید و پاک می گرداند نماز روح و دل ما را پاک و پاکیزه می کند .

حجت الاسلام محمدی همچنین به مادران تاکید کرد: اگر به فکر عاقبت به خیری فرزندانتان هستید نماز و اهمیت آن را به آنها بیاموزید.

رضا جعفریان، سرپرست معاونت اداره کل ومدیر آموزش وپرورش شهرستان با تبریک جشن بندگی دختران ۹ ساله طبسی گفت: امسال ۵۵۰ دانش اموز پایه سوم ابتدایی از ۳۶ اموزشگاه در این مراسم شرکت کردند.

وی از همکاران خود در مدارس و مربیان این دانش اموزان برای برگزاری مراسم جشن عبادت قدردانی کرد.

در جشن زیبای تکلیف ۹ ساله های امسال، آیاتی چند از قران کریم توسط دانش آموزان مدرسه ابتدایی جمهوری اسلامی و سرود جمهوری و سرود زیبای” شده ام ۹ ساله” توسط همه دانش اموزان،  صلوات خاصه و مراسم گارد پرچم توسط دبستان فروغی اجرا شد.

در ادامه، مراسم برش مرز ۹ سالگی توسط دانش آموزان مدرسه برکت زیبا شهر و گل افشانی توسط مدرسه ایرانیان انجام شد.

قرائت میثاق نامه توسط دانش اموزان دبستان سما انجام و دانش اموزان آموزشگاههای شکوفه های رضوی و هفده شهریور نیز همکلاسان خود را به سرود هایی زیبا میهمان کردند.

در پایان مراسم فرشتگان تازه مکلف آموزشگاه های ابتدایی شهرستان طبس دو رکعت نماز را به امامت حجت الاسلام لطفیان برپا داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهارده =