امام جمعه موقت طبس: گام دوم بیانیه ای بر مبنای عقلانیت است

امام جمعه موقت طبس گفت: از مواردی که در بیانیه اخیر رهبر انقلاب رعایت شده است نقد پذیری، روشنفکری به معنای توسعه عقلانیت در جامعه و مبارزه با کانون‌های ضد معنویت، تفکیک‌اندیشی، ظرفیت‌شناسی، اولویت‌سنجی و تعدیل‌گرایی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، حجت الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه طبس به تبیین بیانیه گام دوم پرداخت و لزوم توجه هرچه بیشتر به واکاوی در لایه های پنهان آن را یاد آور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب با این بیانیه فضای روشنی را برای سال‌های آینده کشور ایجاد کرده اند.

وی با بیان این که این بیانیه در ابعاد مختلف دارای اهمیت است گفت: یکی از ابعاد این بیانیه بعد عقلانی است.

امام جمعه موقت طبس در توضیح بعد عقلانی گفت: از مواردی که در این بیانیه رعایت شده است نقد پذیری، روشنفکری به معنای توسعه عقلانیت در جامعه و مبارزه با کانون‌های ضد معنویت، تفکیک‌اندیشی، ظرفیت‌شناسی، اولویت‌سنجی و تعدیل‌گرایی است.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی در توضیح اولویت‌سنجی و تعدیل‌گرایی گفت: در این بیانیه اولویت مخاطب قرار دادن جوان‌ها به عنوان امیدهای آینده کشور است و نیز تعدیل‌گرایی به معنای تعدیل سطح انتظارات خود و دیگران مطابق با مبانی امکانات و محدودیت‌های موجود است.

وی همچنین به بیان ویژگی های بیانیه گام دوم پرداخت و افزود: جامع بودن، نگاه به آینده، مخاطب قرار دادن جوانان، تاکید بر مبانی و شعار های انقلاب، یاداوری چشم اندازها و افق انقلاب، توجه به مطالبات مردم، توجه به ارائه راهکارها، نگاه به جلو با توجه به تجربیات قبلی، انعطاف پذیری و منفعل نبودن، پایبندی به اصول ضمن درک پدیده ها و موقعیت های نو و توجه به دفاع مقتدرانه در مقابل دشمن استکبار و ضد انقلاب از ویژگی‌های آن است.

وی با بیان فرازهایی از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب تاکید می‌کنند حقیقت را نمی‌شود از دشمن یا از پیاده نظام آن‌ها شنید.

امام جمعه موقت طبس با تکرار جمله «آرمان بزرگ ما ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ(ارواحنافداه) است» افزود: این جمله آرمان همه ماست و برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.

وی برکات انقلاب اسلامی ایران را برشمرد و گفت: ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیر ساخت‌های حیاتی و عمرانی و اقتصادی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی، ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت به نفع مردم، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در جامعه، ایستادگی روز افزودن در برابر قلدران و زورگویان از افتخارات ملت ایران است.

حجت الاسلام زنجانی طبسی جوانان و مسئولان فرهنگی را به مطالعه بیانیه توصیه کرد و افزود: روی این بیانیه زحمت‌ها کشیده شده است و باید سعی کنیم به نحو احسن از آن بهره ببریم.

مدیر کل سازمان منابع طبیعی خراسان جنوبی نیز پیش از خطبه ها یکی از رویکرد های منابع طبیعی استان از دو سال گذشته تعامل با مردم دانست و افزود: در این راه از تمام ظرفیت ها استفاده شده و می شود.

وی با اشاره به این که هر لطمه ای که به منابع طبیعی بخورد ضرر مستقیمش متوجه خود ماست از مردم خواست تا در حفظ منابع طبیعی کمک کنند و همیاران طبیعت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =