پژوهش سرای دانش آموزی طبس گامی برای شکوفایی خلاقیت

طبس نیوز: مدیر پژوهش سرای دانش آموزی دکتر حسابی در طبس گفت:فعالیت های ما در زمینه های مختلف طبق اساسنامه پژوهش‌سرا انجام می شود و از اهداف ما طراحی و انجام پروژه های تحقیقی، پژوهشی و فناوری دانش آموزی و شرکت در جشنواره ها و مسابقات علمی و پژوهشی و فناوری است.

علی اکبر نظریان در گفت و گو با خبرنگار طبس نیوز با اشاره به فعالیت های دو سال اخیر این پژوهشسرا افزود: بخش سازه های ماکارونی یکی از مواردی است که ارتباط با خلاقیت دارد و باعث کشف استعداد دانش آموزان میشود.

وی بیان کرد: در تابستان سال گذشته گروه دانش آموزی را برای مسابقات کشوری سازه های ماکارونی دانشگاه اصفهان اعزام کردیم که در آنجا گروه دانش آموزی طبس مقام سوم کشور را کسب کردند که اولین گام اعزام دانش آموزان به مسابقات بود.

مدیر پژوهشسرای دانش آموزی دکتر حسابی به حذف گروه دانش آموزان اعزامی به دانشگاه تهران برای مسابقات سازه ماکارونی اشاره کرد و گفت: در دومین گروه اعزامی، طبس مقام سوم کشوری خود را به دلیل ایراد بخشنامه ای سازه های خود واگذار کرد.

وی با اشاره به تلاش دانش آموزان این پژوهشسرا عنوان کرد: در سومین مرحله اعزام در۱۵ و ۱۶ اسفند ماه سال ۹۷ مسابقات بین المللی ایران اس پی سی سازه های ماکارونی دانش آموزان در دانشکده پتروشیمی تهران اجرا شد که تیم طبس مقام دوم بین المللی سازه های ماکارونی با دهانه ۴۵ را کسب کردند.

نظریان به کمبود منابع مالی و برخی کمک های سازمان ها و نهادها اشاره کرد و گفت: افزود: برای ثبت نام و اسکان چند روزه دانش آموزان ما حداقل یک میلیون برای هر نفر برای اعزام نیاز داریم که اکثر این هزینه از طریق خود خانواده ها و کمک جزئی از طرف پژوهشسرا جمع آوری شده است که امیدواریم بتوانیم در جلسات هیئت امنا برای مسابقات و جشنواره ها این مشکل را مرتفع کنیم.

نظریان خاطرنشان کرد: امسال مسابقات کشوری و بین المللی در پیش داریم که در مشهد، تهران، و اصفهان و به احتمال زیاد در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

پژوهش سرای دانش آموزی طبس از سال ۸۴ زیر نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی استعداد، خلاقیت فردی و گروهی دانش آموزان و تحقیق و پژوهش در بین آنان، تاسیس و به صورت هیئت امنایی اداره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =