دست دعای مومنان در دارالمومنین طبس به آسمان بلند شد/ لزوم ترویج فرهنگ علوی در جامعه

طبس نیوز – در اولین شب از لیالی پر برکت قدر مردم ولایت مدار طبس در مساجد، تکایا و نیز در جوار آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام ملتمسانه نوای «الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، طبس در نخستین شب از لیالی قدر، غرق حزن و اندوه بود و مردم این شهر در کنار مضجع شریف زاده موسی بن جعفر، در غم ضربت خوردن امیر مومنان گریستند و قرآن بر سر گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی فر سخنران ویژه این مراسم نیز در سخنان خود در شرح فضایل امیرمومنان علی علیه السلام  گفت:هر چه ما بگوییم و هرچه گویندگان گفته اند و هرچه شعرا سروده اند در برابر عظمت شخصیت والای ایشان کوچک است.

وی به نقل از پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر نمیتوانید فضیلت های علی(ع) را درک کنید، فضایل شیعیان او را ملاحظه کنید و این فضیلت ها سطحی پایین تر از فضایل امیرالمومنین است.

سخنران شب‌های قدر همچنین در ادامه گفت: امشب اینجا جمع شده ایم تا گذشته خود را پاک کنیم و برای آینده خود درخواست داشته باشیم. 

حجت الاسلام اسلامی فر در اولین شب از شب‌های قدر در توصیف نشانه های شیعیان امیرالمومنین گفت: شیعیانی که ملائکه دعایشان را به عرش می برند، اهل دینداری، ورع و تقوا هستند و روش و سیره و اخلاق نیکو دارند، آنها اهل تواضع و فروتنی اند  و شانه هایشان از خوف خدا می لرزد.

وی با اشاره به سیره امیرالمومنین در تواضع نسبت به اطرافیان گفت: فرهنگ علوی در تواضع نسبت به زیر دستها باید در کل جامعه رواج پیدا کند .

حجت الاسلام اسلامی فر در شب ضربت خوردن امیرالمومنین افزود: اولین درس از رفتار امیرمومنان برای شیعیان آن حضرت تواضع مسئولان دربرابر مردم است و مسئولان می بایست این را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با تاکید به سخن امام صادق(ع) در خصوص اینکه هرکس برادران دینی خود را بکوبد جوانمردی و مروت خود را از بین برده است به سخنان رهبر انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: این روزها رهبری در سخنرانی‌هایشان به تکریم جوانان و تکیه بر تلاش و توان داخلی تاکید دارند.

سخنران شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در جمع مردم طبس دومین درس از اخلاق امام علی(ع) را بخشش و عفو برادران دینی عنوان کرد و افزود: گذشت نشانه شخصیت انسان‌های بزرگ و از اخلاق علوی است و از نشانه‌های دیگر شیعیان این است که مردم از شر او درامانند و خیر او برای امت فراگیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =