فرماندار جدید طبس گفت: در دفاع از حقوق مردم تعارف نداریم

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: در روابط انسانی و اجتماعی خیلی عامیانه و راحت حرف میزنیم اما در جایی که پای منافع مردم در میان است گذشتی نداریم.

به گزارش طبس نیوز، محمدجوادفلاحی شنبه در جلسه شورای اداری افزود: میتوانید از تجربیات شهرستان های دیگر بپرسید که علیرغم میل باطنی شاید گاهی مجبور شدیم و پرده ها دریده شد، در مواردی کاری قطعا تعارفات را کنار میگذاریم.

فرماندار ویژه طبس خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: از این پس به هیچ عنوان پذیرفته نمی شود که مدیری پاسخ نامه فرمانداری را ندهد یا سهل انگاری کند چون بر اساس نامه ها و گزارشات تصمیم گیری و برنامه ریزی میشود و نتیجه آن به استان منعکس میشود.

وی بیان کرد: مدیران شورای اداری به شبکه دولت وصل شوند و مکاتبات از طریق شبکه دولت انجام خواهد شد و اگر مشکلی باشد آن را پیگیری میکنیم و پس از آن نمی پذیریم که مکاتبه ای خارج از شبکه دولت انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران باید ارتباط دائم و همیشگی با مرکز استان و اداره کل های خود داشته باشند و مدیران استانی را وادار به تحرک و ارتباط با وزارتخانه ها و سازمان های خود کنند و گزارش آن را نیز به فرمانداری اعلام کنند.

وی اظهار داشت: ادارات اقتصادی طبس مانند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون، صنعت، معدن و تجارت یک برنامه اقتصادی که قابلیت عملیاتی برای توسعه شهرستان داشته باشد را ترسیم و تنظیم کنند و آن را به فرمانداری ارسال کنند.

فلاحی بیان کرد: بخشداران به عنوان مدیران بخش باید از ورود مدیر و کارشناس شهرستان در بخش خود مطلع باشند و با آنها هماهنگ شود و اگر قرار است کاری در حوزه بخش انجام شود از ظرفیت بخش و بخشداری برای زودتر به نتیجه رسیدن استفاده شود.

وی افزود: از امروز نگاه مدیران شهرستان به دهیاران باید به عنوان نگاه به یک مدیر اداره باشد البته بخشداران باید ظرفیت سنجی کنند و توجیه کنند که احترام متقابل لحاظ شود و دلیل آن روابط بیشتر دهیار برای رفع رجوع کردن کردن امورات مردم است.

فرماندار ویژه طبس گفت: حضور کارشناس فرمانداری در اداره به منزله حضور فرماندار است و احترام متقابل باید حفظ شود و اگر فرمانداری قلب تپنده یک شهرستان است باید کارشناس فرمانداری نیز قدرت داشته باشد و همه ما موظف به احترام به آن کارشناس هستیم و در صورت تخطی آن کارشناس از اخلاق و قانون برخورد لازم با او نیز صورت میگیرد.

وی با قدردانی از تلاش امام جمعه طبس عنوان کرد: از پیشنهاد امام جمعه محترم طبس تشکر می کنیم که در هر مناسبت خاصی مدیر آن حوزه در ستاد نماز جمعه حضور پیدا کرده و ارائه گزارش کند و اگر جایی نیاز و لازم بود عذرخواهی کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با مطرح کردن برخی گلایه های کسبه بیان کرد: برخی کسبه گلایه کردند که ادارات خرید خود را از شهرستان انجام نمیدهند، این به هیچ عنوان پذیرفته نیست که مردم در کنار ما باشند و ما خرید خود را از شهرها و استان های مجاور داشته باشیم.

وی با تاکید بر موضوع میز خدمت گفت: این موضوع را جدی بگیرید و در مجموعه فرمانداری و ادارات برای تکریم و جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع انجام شود و کارشناسان فرمانداری نیز بازرسی های لازم را در جهت عملیاتی کردن میز خدمت انجام خواهند داد.

فرماندار ویژه طبس همگرایی، مدیریت عالی، وجود امام راحل و مقام معظم رهبری را از رموز موفقیت انقلاب برشمرد و افزود: اختلاف فکر و عقیده همیشه وجود دارد، خداوند خالق تفاوت هاست اما ما باید به خوبی به ویژه در گام دوم انقلاب از این ظرفیت ها استفاده کرده و قلب های خود را به هم نزدیکتر کنیم.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =