خبرنگار، چشمی که می‌بیند اما دیده نمی‌شود

طبس نیوز – «فاطمه ابوالحسنی رحمانی» خبرنگار پایگاه خبری طبس نیوز طی یادداشتی به موضوع روز خبرنگار و مشکلات این شغل پرداخته است.

نه صنفی داریم نه گروه و دسته‌ای، نه تحصن می‌کنیم و نه برای حقوق کم و یا عقب‌مانده‌یمان تجمع، ما فقط خبر تجمع دیگر اصناف و مشکلات دیگر همشهریانمان را به گوش مسئولان می‌رسانیم و گاهاً به حمد خدا پس از اخبارمان، کارها سامان می‌گیرد و ما ذوق می‌کنیم و این است دستمزد نهایی کارمان.

ما اضافه کار نداریم البته بماند که اصلا حقوقی هم نداریم چه برسد به اضافه کارش.

ما همیشه دنبال سوژه ایم؛ کارمان شب و روز ندارد،  چون خبر همیشه هست. جلسه می‌رویم و همیشه می‌نویسیم.

حتی در روز خودمان هم از دیگران عکس می‌گیریم و حرفهای دیگران را می‌نویسیم اما حرف‌های خودمان…

حرفهای خودمان بماند برای بعد…

آری ما خبرنگاریم

امروز ۱۷ مرداد روز ماست؛ روز کسانی که چشم و گوش یک ملت هستند، پس همیشه باید هوشیار باشند و همه جا را خوب ببینند حتی اگر خودشان در تمام سال جز یک روز دیده نشوند.

ما باید حقیقت را بنویسیم، هرچه می‌گویند را و اجازه دخل و تصرف نداریم؛ نباید نظر شخصی‌مان را در خبر وارد کنیم و همه اینها کاملا درست است و خود به درستی این قانون واقفیم پس حقایق را آنطور که هست می‌نویسیم.

درد همه جامعه را با تمام وجودمان درک میکنیم.

از مشکلات بیمه می‌گوییم حال آن‌که خود بیمه‌ای نداریم، از مشکلات مردم در تهیه مسکن و خودمان خانه‌ای نداریم، از حقوق‌های معوق می‌نویسیم مادامی که خود حقوقی نداریم و همواره با وجود تمام نداشته‌ها برای داشتن‌ها، رسیدن‌ها تلاش می‌کنیم.

ما همان‌هایی هستیم که گاهی در جلسات راهمان نمی‌دهند، مسئولانی که سطر به سطر حرف‌هایشان به مدد انگشتان ما در حافظه رایانه‌ها و لابه‌لای اطلاعات گوگل مانده، اما باز هم هستیم و حتی از پشت درهای بسته هم می‌نویسیم.

با شادی جامعه شادیم و در غم فرد فرد همشهریان‌مان غمگین‌تر از همیشه. گاهی نگاشتن خبر نبود آب در روستایی دلمان را به درد می‌آورد و ما را چون زمین‌های خشک کشاورزی، تشنه می‌کند و گاه انتشار خبر غرق شدن مادری در آب روزگار دلمان را سیاه…

آری این است داستان هرروز خبرنگار

و پایان ندارد این ماجرا و ما همچنان در راهیم و همواره برای مردم شهرمان، برای آبادانی، برای حل کاستی‌ها، برای جاده‌ها، برای بهداشت و درمان، برای مسکن جوانان، برای حقوق‌های معوق کارگران، برای تحقق وعده‌های داده شده و عمل نشده و برای سرافرازی…

یادداشت فاطمه ابوالحسنی رحمانی خبرنگار پایگاه خبری طبس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =