۴۰۰ هنرور در نمایش غدیر نقش آفرینی می کنند

یک گروه هنری شامل ۴۰۰ هنرور و ۲۰ بازیگر امروز در طبس ، واقعه غدیر را به تصویر می کشند، در ادامه گفتگویی کوتاه با حسین نظری کارگردان این اثر را می خوانید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز؛ مردم طبس امروز بیننده  بزرگترین واقعه فرهنگی سال ۹۸ خواهند بود.

نمایش میدانی غدیر تا دقایقی دیگر در قرار گاه قدس و در محوطه ای با ظرفیت ۶۰۰۰ هزار نفر اجرا می شود‌.

حسین نظری کارگردان نمایش میدانی غدیر در مصاحبه با طبس نیوز با تبریک عید شیعیان گفت: نمایش میدانی غدیر گوشه هایی از  مراسم حج الوداع پیامبر(ص) و همچنین واقعه غدیر و همان داستان معرفی ولی بعد از پیامبر(ص) به مردم را به تصویر میکشد و در واقع به دنبال ترویج و تبلیغ تفکر ولایت به زبان هنر است.

وی افزود: این پروژه با حضور ۴۰۰ نفر هنرور و ۲۰ بازیگر اصلی اجرا خواهد شد که علاوه بر نشان دادن فرایند و واقعه غدیر، چند میان پرده نمایشی مرتبط با موضوع نیز نمایش داده خواهد شد.

کارگردان این اثر با بیان اینکه این نمایشنامه دومین بار است که در طبس اجرا می شود گفت: قسمت هایی از آیتم ها از سال های گذشته آماده بود و امسال چند میان پرده جدید به آن اضافه کرده ایم.

نظری افزود: مراحل مقدماتی کار حدود ۳ ماه قبل آغاز شد اما به صورت جدی دو ماه است که در حال تمرین این نمایش هستیم.

کارگردان نمایش میدانی غدیر با اشاره به این که طبق معمول نمایش های میدانی صدا به صورت جداگانه و در استودیو ضبط می شود و در زمان اجرا همزمان با بازی ها پخش می شود افزود: قسمتی از این کار در استودیو ضبط شده است و کار تلفیق صدا، تصویر و همزمانی آن در زمان اجرا به طوری که برای بیننده قابل قبول باشد کار سختی است.

وی افزود: این برنامه به تهیه کنندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس اجرا می شود.

وی گفت: امیدواریم مردم طبس همچون سال های گذشته استقبال خوبی از این نمایش داشته باشند.

نظری هدف از اجرای این گونه آثار را ترویج تفکر ولایت و امامت دانست و افزود: در واقع این کار، با حضور مردم، پررنگ خواهد شد.

گفتنی است حسین نظری کارگردان جوان طبسی تا کنون پنج نمایش میدانی را در طبس به اجرا درآورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =