گردشگری سالم توسعه یابد/ طبس برای هنجارشکنان امن نیست

امام جمعه طبس گفت: مقدم زائران و گردشگرانی که با رعایت همه جوانب شرعی؛ دینی و عرفی از منابع و طبیعت شهرستان طبس بهره می‌برند را گرامی میداریم و از اینکه شهر زیارتی آقا حسین بن موسی الکاظم (ع) را برگزیده‌اند، قدردانی می‌کنیم اما دارالمومنین طبس جای جولان دادن برای افراد هنجارشکن نباید باشد.

به گزارش طبس نیوز: حجت الاسلام محمدرضا محمدی از غیرت دینی و انقلابی مردم مومن که دغدغه دارند؛ قدردانی کرد و افزود: از آمران به معروف و ناهیان از منکر و کسانی که خودجوش و براساس غیرت دینی اقدام به برپایی مواکب‌های عزاداری و پذیرایی در اماکن گردشگری کرده‌اند و با صدای مداحی و روضه به آن مکان‌ها معنویت داده‌اند؛ قدردانی می‌کنم.

وی از نامه‌هایی با ده‌ها امضای مردمی برای مقابله با هنجارشکنی نام برد و افزود: مردم در تماس‌های متعدد و نامه‌هایی با امضای دلسوزان و متدینین و به طور حضوری خواستار دقت نظر در حوزه گردشگری و مراقبت‌ هستند و لازم است که برای حفاظت از اصالت فرهنگی و معنوی شهرستان و روستاهای ولایتمدار و مومن و انقلابی؛ روستائیان هم به جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر بپیوندند و اجازه ندهند؛ عده‌ای هنجارشکن موجب تغییر رویه دینی و توهین به فرهنگ روستاهای هدف گردشگری شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس تاکید کرد: دلسوزان و مردمی که غیرت و شهامت حسینی دارند؛ اجازه ندهند در جوار آستان مبارک حضرت حسین بن موسی‌الکاظم (ع) و حتی بر مزار شهدا در روستاهای گردشگری به فرهنگ مردم ما دهن‌کجی شود و فضای شهر و روستا آلوده شود.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: ممکن است برخی همین موکب‌های عزا و صدای مداحی را نپسندند و اگر رقاصی و صدای ترانه باشد را می‌پسندند و شاد می‌شوند و اگر صدای حسین حسین بلند شود ادعا می‌کنند که آرامش منطقه بهم خورد و متاسفانه برخی اینگونه پرورش یافته‌اند و فکر می‌کنند باید یک آزادی بی‌حد و مرزی حاکم شود و جولان‌گاهی برای افراد هنجارشکن فراهم گردد.

وی به مصوبه‌ای تحت امر نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان خراسان جنوبی مبنی بر پیشگیری از برخی تورهای گردشگری در ایام خاص عزاداری اشاره کرد و گفت: عاشورا؛ تاسوعا؛ اربعین؛ ایام شهادت امام رضا و رسول اکرم؛ فاطمیه و… براساس مصوبه رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و تائید شده مقام‌های استانی؛ ورود تورهای گردشگری در شهرستان طبس بخاطر حرمت این ایام ممنوع است.

وی ضمن ابراز تاسف از برخی شیطنت‌ها برای لغو مصوبه محکم ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ گفت: هرچند برخی پیگیری‌هایی کردند و به گوش مسئولان بالاتر هم رساندند و آنها هم پیگیری‌های کردند اما کور خوانده‌اند و مصوبه همچنان به قوت خود باقیست و اجازه دهن‌کجی به مقدسات مردم را نخواهیم داد.

امام جمعه طبس تاکید کرد: برخی با ادعای توسعه شهرستان اهداف دیگری را پیگیری می‌کنند اما اگر این افراد عرضه توسعه طبس را دارند؛ معادن زغالسنگ شهرستان را توسعه دهند که کل استان خراسان جنوبی و شاید کشور را هم کفایت کند نه اینکه با گردشگری آنهم از نوع ناسالم دنبال توسعه‌ای باشند که با هنجارشکنی و دهن‌کجی به ارزش‌های دینی و انقلابی مردم مومن شهرستان طبس مواجه است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس در خطبه‌های نمازجمعه گفت: توسعه با هنجارشکنی؛ کشف حجاب و اختلاط نامحرم و ترویج دردهای ناعلاج فرهنگی و تخریب فرهنگ دینی امکان‌پذیر نیست بلکه ما دنبال توسعه شهرستان براساس گردشگری دینی و سالم و همراه با اعتقادات مردم و احترام به ساحت حضرت حسین بن موسی‌الکاظم (ع) و شهدای انقلاب اسلامی هستیم و خدا لعنت کند هرکسی که با گردشگری سالم مشکل دارد و مخالفت کند و امروز آغوش شهرستان برای گردشگران فرهنگی و مقید به فرهنگ منطقه باز است ولی برای هنجارشکنان و گردشگرنماها همچنان ناامن است.

امام جمعه طبس خطاب به رئیس جمهور و دولت گفت: اقای دکتر روحانی که خود شخصیت حوزوی هستند و از طرفی وزارت گردشگری نیز شکل گرفته است در موضوع قوانین گردشگری تجدیدنظر کنند و از این گردشگری گشاد و بی‌بندوبار پیشگیری شود و دغدغه‌های مردمی را مد نظر قرار دهند و به قوانینی تبیین کنند که حرمت دین و فرهنگ و اعتقادات مردم هر منطقه تامین و تضمین گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =