بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چند پروژه گازرسانی در شهرستان

هشتمین روز از دهه فجر با افتتاح اولین جایگاه سی.ان.جی طبس و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به دو روستای طبس همراه بود، همچنین در این روز کلنگ اجرای عملیات گازرسانی به شهر عشق آباد نیز به زمین زده شد.

طبس نیوز: هشتمین روز از دهه فجر با افتتاح اولین جایگاه سی.ان.جی طبس و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به دو روستای طبس همراه بود، همچنین در این روز کلنگ اجرای عملیات گازرسانی به شهر عشق آباد به زمین زده شد.

دو روستای شهرستان طبس از نعمت گاز برخوردار شدند

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح این پروزه ها اظهارکرد: دو روستای دشتغران و عنایتیه طبس امروز از نعمت گاز برخوردار شدند.

فرشید دشتی اعتبار هزینه شده برای این پروزه  را ۹ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:  با بهره برداری از این پروژه ها ۶۰۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

وی همچنین از آغاز عملیات خط انتقال گاز عشق آباد به طبس خبر داد و افزود: این پروژه به طول ۳۳ کیلومتر و با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۰۲ میلیارد ریال تاکنون برای گازرسانی به شهرستان طبس هزینه شده است، بیان داشت: تا کنون در راستای گاز رسانی به شهر طبس هفت هزار و ۲۷۶  علمک گاز نصب شده است.

به گفته وی در مجموع تاکنون ۱۲هزار و ۱۴۴ مشترک از نعمت گاز بهره مند شده اند.

دشتی با بیان اینکه ۱۰ روستای بخش مرکز طبس نیز گاز رسانی شده است، بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای گاز رسانی به این روستاها ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

اولین جایگاه سی ان جی در طبس افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی ظهر یکشنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه گفت: هم اکنون ۲۳ جایگاه سوخت سی ان جی در سطح استان فعال است.

علی اصغر اصغری متوسط مصرف گاز CNG در خراسان جنوبی ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: گاز سی ان جی به عنوان سوخت پاک در حفظ محیط زیست موثر است.

وی با اشاره به افتتاح اولین جایگاه سوخت سی ان جی طبس اظهارکرد: برای احداث این جایگاه در مجموع ۱۳ میلیارد ریال توسط شرکت نفت هزیه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز کلنگ احداث دومین جایگاه سی ان جی نیز در طبس به زمین زده می شود، تصریح کرد: دومین جایگاه سی ان جی این شهرستان در گذشته درست مکان یابی نشده بود و در حال حاضر مکان  مناسب برای آن پیش بینی شده و به زودی احداث می شود.

گفتنی است جایگاه سی ان جی طبس در حال حاضر  پنج ساعت در روز خدمات رسانی می کند.

کلنگ‌زنی اجرای عملیات گازرسانی به شهر عشق آباد

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرشید دشتی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی این پروژه، اظهار کرد: گازرسانی به شهر عشق آباد طبس پس از مدت ها رایزنی و با پیگیری نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی عملیاتی شده است.

وی افزود: این پروژه به طول ۳۳ کیلومتر و با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد تومان انجام خواهد شد که از خط اصلی انتقال گاز بشرویه به طبس در روستای ده محمد منفک و به عشق آباد منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: گازرسانی به شهرستان طبس ۷۰۲ میلیارد ریال هزینه داشته است که به طور جزئی ۶۱۲ میلیارد ریال برای خطوط انتقال گاز برون شهری، ۷۰۰ میلیارد ریال گازکشی سطح شهر طبس، ۱۰ میلیارد ریال تامین خط انتقال گاز برای جایگاه سی ان جی، ۹ میلیارد ریال اعتبار گازرسانی به روستاهای دشتغران و عنایتیه و نیز ۲۵ میلیارد ریال برای بهره مندی ۱۰ روستای بخش مرکزی طبس از نعمت گاز مصروف شده است.

دشتی افزود: در حال حاضر با نصب ۷ هزار و ۲۸۶ علمک گاز در شهر طبس، ۱۲ هزار و ۱۴۴ مشترک از نعمت گازشهری برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: اجرای ۳۷ کیلومتر خط انتقال گاز، ۱۰ اینچ احداث یک ایستگاه فرستنده، یک ایستگاه گیرنده توپک، احداث دو ایستگاه شیر انشعاب و یک ایستگاه شیر بین راهی، احداث یک ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب در ساعت و احداث یک ایستگاه حفاظت کادیک از جمله مشخصات فنی این پروژه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 9 =