جشنواره‌های شترسواری، آستانه تقویت صنعت توریسم و توجه به کویر

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان گفت: همه مصمم هستیم که با جذب سرمایه گذار و نیز تقویت صنعت توریسم در شهرستان وسیع طبس، از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود منطقه بهترین استفاده را ببریم.

طبس نیوز: نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان گفت: همه مصمم هستیم که با جذب سرمایه گذار و نیز تقویت صنعت توریسم در شهرستان وسیع طبس، از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود منطقه بهترین استفاده را ببریم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی عبدالله‌زاده با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ش‌تر سواری کشور در کویر حلوان طبس اظهارکرد: از دوران کهن مسلمانان به مسابقات اسب‌دوانی و شتردوانی و تیراندازی و امثال‏ این‌ها خیلی علاقه نشان می‌‏‌دهند، زیرا اسلام تمرین کارهایی را که دانستن و مهارت در آن‌ها برای سربازان ضرورت دارد سنت کرده است.

وی که در جشنواره ملی شترسواری در کویر حلوان طبس شرکت کرده بود به‌ حضور رسول اکرم (ص) در اینگونه مسابقات اشاره کرد و گفت: در فضای فعلی جامعه این حرکت برای مردم نو و سرگرم کننده است و بهترین تشویق مسلمانان به‌ویژه جوانان برای یاد گرفتن فنون‏ مورد تاکید اسلام است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی از هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان جنوبی، اداره ورزش و جوانان، فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان طبس تشکر کرد و افزود: در حال حاضر که کویر بکر و زیبای طبس افتخار میزبانی دومین جشنواره مسابقات شترسواری کشور را دارد، باید به جاذبه‌های گردشگری منطقه نیز توجه ویژه شود و زیبایی‌های کویر نیز به تصویر درآید.

عبدالله‌زاده اینگونه برنامه‌های را برای تقویت روحیه نشاط پاک و جذب گردشگر بسیار مهم دانست و تاکید کرد: مسئولان استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس باید از این ظرفیت عظیم بهترین استفاده را ببرند و برای ایجاد یک منطقه گردشگری وسیع پای کار بیایند.

وی به نعمت وجود آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس اشاره کرد و گفت: وجود این امامزاده لازم التعظیم و ظرفیت‌های والای آن، وجود باغ تاریخی گلشن، آثار و ابنیه کهن، روستاهایی با طبیعت بسیار زیبا نهفته در دل کویر، باغ‌های مرکبات و نخل در کنار شالی و گل‌های سردسیری همه جمیع دلایل ظرفیت بالی منطقه برای جذب گردشگر است.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان همچنین از شهردار و شورای اسلامی شهر طبس خواست تا بستر حضور سرمایه گذار را در منطقه فراهم کنند و در زیبایی مبلمان شهری طبس، این بهشت کویر ایران و می‌قات الرضای کشور همچنان مصمم و پویا باشند.

عبد الله‌زاده از احیای ورزش‌های سنتی و مناطق گردشگری استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس تقدیر کرد و گفت: همه مصمم هستیم که با جذب سرمایه گذار و نیز تقویت صنعت توریسم در شهرستان وسیع طبس، از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود منطقه بهترین استفاده را ببریم و می‌طلبد که در این راه مجموعه معادن زغالسنگ پروده طبس نیز مثل همیشه پای کار باشد.

دومین جشنواره شترسواری کشوری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هشتم و نهم اسفند ۱۳۹۲ با حضور شترسوارانی از سراسر کشور در شهرستان طبس برگزار شد که برپایی نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه ادوات قدیمی شترداری و شترسواری، و اجرای ورزش‌های بومی با لباس محلی در روستاهای حلوان، پیستان و پیرحاجات طبس نیز از حاشیه‌های این مسابقه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 8 =