تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبس +تصاویر

مجمع عمومی صندوق حمایت از بخش کشاورزی روز گذشته در شهرستان طبس برگزار و این صندوق در شهرستان طبس آغاز به کار کرد.

طبس نیوز: مجمع عمومی صندوق حمایت از بخش کشاورزی روز گذشته در شهرستان طبس برگزار و این صندوق در شهرستان طبس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی طبس در مراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: وسعت شهرستان طبس ۵۶ هزار کیلومتر مربع می‌باشد و تنوع اقلیم در طبس مشهود است و ۵۷ نوع محصول زراعی و باغی وجود دارد که مهم ترین آن ها خرما، مرکبات، گندم، جو، برنج و محصولات جالیزی است و خراسان جنوبی دارای ۷۰ هزار نفر دامدار و کشاورز است که طبس ۱۰ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

محمود اسدی گفت: در طبس ۷ هزار نفر کشاورز و دامدار وجود دارند که ۲۲ درصد جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده است و سطح زیر کشت طبس ۱۲ هزار ۳۱۰ هکتار است که شامل محصولات زراعی و باغی می گردد.

وی افزود: ارزش تولیدات بخش کشاورزی طبس ۱۹۱ میلیارد تومان است که ۱۰ درصد ارزش تولیدات استان خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: طبس در تولید ۱۸ محصول مانند: سبزیجات برگی، خرما، زیتون مقام اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: سه استان تهران، سمنان و خراسان جنوبی در ایجاد صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پشرو بوده اند و اولین اولویت طبس نیز بعد از الحاق به خراسان جنوبی تاسیس این صندوق بوده است و امروز نیز با انجام اقدامات این طرح اجرا شد که به دنبال آن حدود ۷ هزار بهره بردار در ۳۱۰ روستا شناسایی شده اند.

وی افزود: این صندوق با سرمایه‌ای بالغ بر ۱ میلیارد تومان (۴۹% سهم مشارکت دولت و ۵۱% سهم بهره برداران بخش کشاورزی) تشکیل گردیده است.

وی در پایان گفت: ۲۱۳ نفر سهام خریداری شده و سرمایه صندوق یک میلیارد و ۳۴ میلیون تومان است که ۵۲۷ میلیون تومان مربوط به کشاورزان و دامداران ۵۰۷ میلیون تومان مربوط به صندوق مادر تخصصی است.

لازم به ذکر است در این مراسم از دست اندرکاران ایجاد صندوق‌های شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی تقدیر بعمل آمد.

تصاویر:

مراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبسمراسم مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 17 =