خط ریلی بیرجند-طبس راه اندازی می شود

دکتر عبدالله‌زاده نماینده شهرستان طبس از رایزنی‌هایی برای احداث یک خط ریلی از بیرجند به طبس خبر داد.

طبس نیوز: دکتر عبدالله‌زاده نماینده شهرستان طبس از رایزنی‌هایی برای احداث یک خط ریلی از بیرجند به طبس خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان، این رایزنی‌ها که از طریق نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان با استاندار و سازمان مدیریت انجام شده است در حال حاضر به جای پروژه اصلی راه آهن شرق کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

«عبدا…‌زاده» گفت: در این ایده جدید خط ریلی بافق-مشهد از بیرجند به طبس متصل خواهد شد و ایجاد فاصله کمتر و اتصال بیرجند به خط ریلی از مزایای آن است.

وی معتقد است شاید با این کار پروژه اصلی راه آهن شرق کشور طولانی‌تر شود اما لازم است مرکز استان به خطوط ریلی مرتبط باشد بنابراین انجام این ایده جدید راحت‌تر است و سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید به همین دلیل اجرای آن پیشنهاد شد.

وی اعتبار مورد نیاز این پروژه را حدود ۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که از محل منابع ملی و استانی قابل تامین است.

وی با بیان اینکه در مجموعه استان توافق ضمنی در این زمینه انجام شده است درباره زمان اجرای آن گفت: باید مطالعات طرح انجام شود و قبل از آن نمی‌توان به طور کار‌شناسی زمان بهره برداری برای کار اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت ترانزیت شرق و موضوع راه آهن چابهار-بافق-مشهد-بیرجند افزود: برای تکمیل این پروژه هم باید موافقت ماده ۲۱۵ گرفته شود اما در شرایط اقتصادی فعلی به لحاظ پر هزینه بودن طرح مگر به شکل فاینانس بتوان آن را اجرا کرد ولی آنچه مهم است اینکه اهمیت این پروژه مهم با تلاش‌های انجام شده در حال نهادینه شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =