۳۶ شکارچی متخلف در طبس دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس از دستگیری ۳۶ شکارچی متخلف در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

طبس نیوز:رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس از دستگیری ۳۶ شکارچی متخلف در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،اسدالله حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در سال گذشته ۲۲ پرونده تخلف برای شکار غیر مجاز حیوانات در مناطق حفاظت شده طبس تشکیل شده است.

وی از دستگیری ۳۶ شکارچی متخلف در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این افراد سه قبضه اسلحه و مهمات غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس تصریح کرد: همچنین از این افراد ۱۶ قبضه اسلحه مجاز کشف و ضبط شده است.

کشف ۱۸ رأس حیوان وحشی از شکارچیان

حاتمی اذعان داشت: همچنین از افراد متخلف ۱۸ رأس لاشه حیوان وحشی کشف شده که بیشتر آن‌ها کل و قوچ بوده‌اند.

وی متذکر شد: تعدادی از این شکارچیان متخلف به پرداخت جزای نقدی و تعدادی نیز به حبس محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس پناهگاه حیاط وحش نایبندان با مساحت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار را شاخص‌ترین منطقه حفاظت شده این شهرستان عنوان کرد و افزود: در تعطیلات نوروزی امسال این منطقه حدود ۱۰۰ بازدید کننده داشته است.

حاتمی با بیان این‌که پوزپلنگ، پلنگ، کاراکا، گربه وحشی، گربه شنی، قوچ، میش، کل و بز از گونه‌های شاخص جانوری این منطقه هستند، متذکر شد: این منطقه بزرگترین زیستگاه یوزپلنگ در جهان است.

نصب ۵۰ دوربین در نایبندان

وی با اشاره به نصب ۵۰ دستگاه دوربین در منطقه حفاظت شده نایبندان، یادآور شد: در فاز دوم این پروژه حدود ۳۰ دوربین دیگر در مناطق تردد پوزپلنگ نصب می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس با بیان این‌که برنامه برآورد جمعیت یوزپلنگ آسیایی در نایبندان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در حال اجرا است، خاطر نشان داد: تعداد یوزپلنگ در این منطقه تاکنون زیر ۱۰ مورد گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =