شهرستان طبس دارای بالاترین نرخ بیکاری در استان

سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد:شهرستان طبس با نرخ بیکاری ۱۴ درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان و سرایان با نرخ بیکاری ۲.۲ درصدی کمترین میزان نرخ بیکاری را در استان دارند.

طبس نیوز:سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد:شهرستان طبس با نرخ بیکاری ۱۴ درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان و سرایان با نرخ بیکاری ۲.۲ درصدی کمترین میزان نرخ بیکاری را در استان دارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،محمد سنجری عصر امروز در نشست خبری مسئولان رسانه‌های خراسان جنوبی در راستای تشریح برنامه‌های بسیج رسانه اظهار داشت: بحث مسائل اقتصادی و توجه به آن از چهار سال گذشته در شعارهایی که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب کرده‌اند به عنوان یک دغدغه خاص وجود داشته است.

وی با بیان این‌که باید با نگاه ویژه‌ای به این شعار‌ها نگریسته شود، تصریح کرد: شعارهای سال باید به عنوان نقشه راه مورد استفاده مسئولان قرار گرفته تا با برنامه‌ریزی مقدمات تحقق اهداف این شعارها فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به نامگذاری سال گذشته به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: حماسه سیاسی به خوبی با حضور حداکثری مردم در انتخابات و شرکت در راهپیمایی‌های مختلف شکل گرفت اما در مورد حماسه اقتصادی آنچه مورد انتظار مقام معظم رهبری بوده به خوبی انجام نگرفته است.

سنجری با بیان این‌که با ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی مقدمات رسیدن به حماسه اقتصادی فراهم شده است، یادآور شد: امسال با مرور اقدامات سال گذشته باید بتوانیم برنامه‌ریزی کاملی در این رابطه ارائه دهیم.

وی اذعان داشت: بر اساس شعار امسال مخاطبان این شعار دو گروه بوده، یک گروه مسئولان نظام هستند که با مدیریت جهادی باید وارد عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی شوند و دومین گروه مردم بوده که با عزم راسخ ملی باید در دو عرصه فرهنگی و اقتصادی جامعه ورود یابند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این‌که بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه ما ریشه فرهنگی دارند، متذکر شد: اگر فرهنگ اصلاح شود به طور یقین اقتصاد سالمی در جامعه به وجود می‌آید که بر اساس آن فعالیت‌های فرهنگی مبنی بر ارزش‌های اسلامی در جامعه تحقق می‌یابد.

سنجری با بیان این‌که در بحث اقتصادی دو شاخص در حوزه کاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داشته که با توجه به این دو شاخص می‌توان در پی رفع مشکلات جامعه گام برداشت، اضافه کرد: این شاخص‌ها شامل شاخص بیکاری و حوزه تعاون بوده که در سطح استان در این دو زمینه با مشکلاتی رو به رو هستیم.

وی از نرخ بیکاری ۷.۸ درصدی در خراسان جنوبی خبر داد و اذعان داشت: نرخ بیکاری در این استان نسبت به میانگین کشوری در سطح پایین‌تری قرار داشته و خراسان جنوبی جزو سه استانی بوده که دارای نرخ بیکاری پایین هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به الحاق طبس با نرخ بیکاری ۱۴ درصد به خراسان جنوبی نرخ بیکاری در سال گذشته نسبت به سال ۹۱ افزایش یافته است.

سنجری تصریح کرد: شهرستان طبس با نرخ بیکاری ۱۴ درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان و سرایان با نرخ بیکاری ۲.۲ درصدی کمترین میزان نرخ بیکاری را در استان دارند.

وی با بیان این‌که براساس قانون پنجم توسعه کشور باید میانگین نرخ بیکاری در پایان این برنامه به ۷ درصد کاهش یابد، یادآور شد: همچنین در پایان این برنامه باید نرخ مشارکت به ۴۶.۱ درصد برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که سیاست‌‌هایی که در بخش اشتغال اجرا می‌شود بر اساس سیاست‌های شورای عالی اشتغال در کلان کشوری است، تصریح کرد: این شورا در طی برگزاری جلسات در این رابطه تغییر بسته سیاستی اجرایی توسعه اشتغال پایدار در کشور را مصوب کرده و این بسته سیاستی در اسفند‌ماه سال گذشته تهیه شده است.

سنجری خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی در این راستا با ۱۵ راهبرد اصلی و ۵۵ اقدام پیش‌بینی شده که در آن وظایف تمام دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مربوطه مشخص شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =