کیفیت آب شرب شهرستان طبس بهبود یافت

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان خراسان جنوبی گفت: به همت همه مسئولین در منطقه، تصفیه خانه آب طبس بعد از سال‌ها توقف و مشکلاتی که در راه اندازی تصفیه خانه بود راه اندازی شد.

طبس نیوز: مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان خراسان جنوبی گفت: به همت همه مسئولین در منطقه، تصفیه خانه آب طبس بعد از سال‌ها توقف و مشکلاتی که در راه اندازی تصفیه خانه بود راه اندازی شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس؛ روز دوشنبه ۹۳/۱/۲۴ «سید مجتبی عراقی‌زاده» مدیر عامل آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی و «علی اکبر بسکابادی» مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان با «سید جلال هاشمی» معاون استاندار و فرماندار شهرستان طبس دیدار کردند.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان خراسان جنوبی گفت: به همت همه مسئولین در منطقه، تصفیه خانه آب طبس بعد از سال‌ها توقف و مشکلاتی که در راه اندازی تصفیه خانه بود راه اندازی شد.

«عراقی‌زاده» تصریح کرد: مراحل سرویس کاری و بخشی از کارهایی که برای راه اندازی قطعی باید انجام می‌شد انجام شده، اکنون تصفیه خانه کار خود را آغاز نموده و در مرحله تکمیل فرایند است که در یک فرصت زمانی کوتاه ۱۵ تا ۲۰ روز آینده تصفیه خانه به طور کامل راه اندازی خواهد شد و آب خروجی از تصفیه خانه به شبکه شهری طبس وارد می‌شود.

وی تاکید کرد: با اطمینان اعلام می‌کنیم که بین کیفیت آب در شبکه اولیه که سال‌ها در طبس اجرا شده و شبکه دوم تفاوت آنچنان محسوسی نخواهد بود و از باب کیفیت آب مشکل نخواهیم داشت واین اطمینان را به مردم می‌دهیم امسال آن دغدغه خاطری که درخصوص کمبود آب و بحران آبی به ویژه در سال گذشته داشتیم، نخواهیم داشت.

شایان ذکر است پس از استماع نظرات حاضرین در جلسه و بحث و تبادل نظر در خصوص رفع مشکلات مرتبط با آب در حوزه شهری و روستایی موارد ذیل مصوب و مقرر گردید:

۱- بمنظور تأمین آب بخشی از مجتمع آبرسانی زمزم جهت روستاهای حومه شهر عشق آباد، که شدیداً در مضیقه می‌باشند، بین مدیر عامل محترم آب و فاضلاب شهری استان و مدیر عامل محترم آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی توافق شد که حداکثر میزان سه لیتر بر ثانیه در زمانهایی که آب مازاد بر مصرف وجود داشته باشد، توسط آبفای شهری عشق آباد به آبفار روستایی واگذار تا با تعرفه روستایی در اختیار روستاهای مذبور قرار گیرد.

۲- بدیهی است تأمین آب مورد نظر «بند یک»، در زمانهایی خواهد بود که آب شبکه شهری مازاد بر مصرف شهروندان بوده و از این جهت مشکلی برای تأمین آب شرب اهالی شهر عشق آباد ایجاد نگردد و این مساعدت حقی را برای روستائیان ایجاد نخواهد کرد.

۳- مقرر شد شرکت محترم آبفای روستایی استان در خصوص ظرفیت سازی آب شرب برای روستاهای مذکور بنحوی اقدام نمایند تا در آینده بصورت خودکفا عمل نمایند.

۴- مدیران عامل محترم اب و فاضلاب شهری استان و آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی توافق نمودند و مقرر شد: در یک پروسه زمانی حداکثر سه ماهه نسبت به تحویل شبکه آب شرب شهر دیهوک از روستایی به شهری وفق ضوابط و مقررات اقدام لازم صورت پذیرد.

۵- در خصوص انجام طرح فاضلاب شهر طبس و تسریع در آن مقرر شد: شرکت آب و فاضلاب شهری استان خراسان جنوبی، انجام مطالعات فاضلاب و پیگیری ردیف اعتبار ملی برای سال ۱۳۹۴ با همکاری مقامات محلی را بجد در دستور کار خود قرار داده، تا ان شاء ا.. عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۴ شروع گردد.

۶- فرمانداری در حد مقدورات در خصوص ظرفیت سازی آب شهری و روستایی در تأمین اعتبارات همکاری لازم را معمول خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − ده =