طرح هادی روستای فهالنج طبس افتتاح شد

طرح هادی روستای فهالنج طبس که برای اجرای آن ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، با حضور جمعی از مسئولان رسماً به بهره‌برداری رسید.

طبس نیوز:طرح هادی روستای فهالنج طبس که برای اجرای آن ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، با حضور جمعی از مسئولان رسماً به بهره‌برداری رسید.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،طرح هادی روستای فهالنج طبس به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و جمعی دیگر از مسئولان محلی و همچنین اهالی روستا، رسماً افتتاح شد.

طرح هادی روستای فهالنج طبس در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است که برای اجرای آن تاکنون در مجموع مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

این طرح شامل ۳۰۱۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت، ۴۰۱۵ مترمربع پیاده‌روسازی و ۶۵۲۰ متر جدول‌گذاری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی طی سخنانی در مراسم افتتاح طرح هادی روستای فهالنج طبس اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۱۰ واحد مسکونی در سطح خراسان جنوبی از سوی این بنیاد احداث و آماده بهره‌برداری است که طی دو هفته آینده به متقاضیان واگذار می‌شود.

علی‌اصغر آسمانی مقدم بیان کرد: در روستای فهالنج طبس نیز ۲ هکتار زمین تملک، نقشه‌برداری و به ۳۹۱ قطعه تقسیم شده که از این تعداد تاکنون ۱۵۵ قطعه به متقاضیان واجد شرایط در این روستا واگذار شده است

وی ادامه داد: همچنین تاکنون برای ۴۰۳ واحد مسکونی در روستای فهالنج طبس سند مالکیت رسمی صادر شده است.

حجت‌الاسلام حیدری نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی که خود اهل روستای فهالنج طبس است نیز در این مراسم حضور یافت و گفت: باید همه مسئولان تلاش کنند تا جلوی مهاجرت روستاییان به شهر‌ها گرفته شود که اجرای طرح‌های هادی اقدامی مؤثر در این راستاست.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ روستای فهالنج با ۴۰۰ خانوار جمعیت، در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر طبس قرار دارد که ۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

بنابر گفته رئیس شورای اسلامی روستای فهالنج طبس، مردم این روستا خواستار ادامه طرح هادی در این روستا، بازگشایی راه روستا به سوی معادن زغالسنگ پروده طبس، راه‌اندازی مجتمع دامداری، و همچنین تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سه =