کاهش ۳۴ درصدی حوادث ناشی از کار/ جذب ۱۰۰ نفر در معدن نگین طبس

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان طبس در خصوص حوادث ناشی از کار گفت: در سال ۹۲ این حوادث نسبت به سال ۹۱ با کاهش ۳۴.۴ همراه بوده است که به موجب آن حفاظت فنی و رعایت مسائل ایمنی از سوی کارگران و کارفرمایان مهم‌ترین اقدام بوده است.

طبس نیوز: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان طبس در خصوص حوادث ناشی از کار گفت: در سال ۹۲ این حوادث نسبت به سال ۹۱ با کاهش ۳۴.۴ همراه بوده است که به موجب آن حفاظت فنی و رعایت مسائل ایمنی از سوی کارگران و کارفرمایان مهم‌ترین اقدام بوده است.

مهدی قاسمی‌زاده رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان طبس و رئیس ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر طبس در نشست خبری که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد در جمع خبرنگاران کارگران را رکن اصلی در تولید دانست و خواستار تقدیر و تشکر ویژه مدیران از کارگران خود در هفته کارگر شد.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۲ شکایات و اختلافات بین کارگری ۳۴ درصد به صورت سارزشی حل شده و ۶۶ درصد با میانگین ۲۶.۵ روز به صورت قانونی پاسخ‌گویی شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر طبس در خصوص حوادث ناشی از کار گفت: در سال ۹۲ این حوادث نسبت به سال ۹۱ با کاهش ۳۴.۴ همراه بوده است که به موجب آن حفاظت فنی و رعایت مسائل ایمنی از سوی کارگران و کارفرمایان مهم‌ترین اقدام بوده است.

مهدی قاسمی‌زاده خاطرنشان کرد: تعهدات شغلی سال گذشته ما بالای ۱۰۰ درصد محقق شد و ۷۱۶ مورد اشتغال و اطلاعات در سامانه رصد ثبت شد.

وی مجموع تعداد کارگران بیمه شده را حدود ۱۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری که قبلاً اعلام شده بود با توجه به سرشماری سال ۹۰ بوده است و در واقع ۱۴.۲ دهم درصد آمار واقعی نیست و با توجه به معدنی بودن شهرستان و پیشرفت آن در سال‌های گذشته، این آمار قطعا با کاهش مواجه بوده است و در طبس کار زیاد است و ما یک شهر معدنی هستیم نه تولیدی-صنعتی و هم‌اکنون درخواست کتبی شرکت زغالسنگ نگین طبس در خصوص جذب ۱۰۰ نفر به ما ارسال شده و اولویت کاری ما با نیروهای بومی خواهد بود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان طبس حضور نیروهای بومی در معادن شهرستان را ۵۰ درصد اعلام کرد.

وی گفت: در آغاز هفته کارگر نیز زنگ کار و کارگر در مدارس شهرستان با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش طبس به صدا درخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 15 =