فرگوسن، زیر چکمه نیروهای پلیس آموزش دیده توسط رژیم صهیونیستی

نیروهای پلیسی که این روزها خیابان‌های فرگوسن را به تسخیر خود درآورده‌اند، از جمله نیروهای آمریکایی هستند که پس از ۱۱ سپتامبر توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی آموزش دیده‌اند.

خبر طبس: نیروهای پلیسی که این روزها خیابان‌های فرگوسن را به تسخیر خود درآورده‌اند، از جمله نیروهای آمریکایی هستند که پس از ۱۱ سپتامبر توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی آموزش دیده‌اند.

به گزارش خبر طبس به نقل از خبرگزاری فارس، کشته شدن نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست در فرگوسن، شهری کوچک در حومه سنت‌لوئیس منجر به اعتراضات گسترده در سطح این شهر شد. مردم به خیابان‌ها آمده و در تجمع‌های مسالمت‌آمیز خویش خواستار اجرای عدالت در مجازات افسر خاطی این حادثه و جلوگیری از وقوع حوادث نژادپرستانه مشابه شدند. با این حال نیروهای پلیس با یورش به سوی مردم، تجمع مسالمت‌آمیز آنها را به آشوب کشیده و فضای امنیتی بی‌سابقه‌ای را بر خیابان‌های فرگوسن حاکم کردند.

با گذشت چند روز از آغاز درگیری‌ها، به شکل قابل ملاحظه‌ای بر تعداد نیروهای پلیس افزوده شد. در این میان آن‌چه که بیش ازهر چیز جلب توجه می‌کرد تجهیزاتی بود که نیروهای پلیس در اختیار داشتند. به گواه شاهدان گویی نیروهای پلیس خود را در جبهه جنگ و در مقابل دشمنان مسلح می‌دیدند. شرایط حاکم بر فرگوسن به‌طور ناخودآگاه وضعیت موجود در غزه را در ذهن ساکنان فرگوسن تداعی می‌کند. استفاده از گازهای اشک‌آور علیه شهروندان، بازداشت بی‌دلیل افراد غیرمسلح و صف کشیدن نیروهای تا دندان مسلح در مقابل مردمی که هیچ سلاحی در اختیار نداشتند، شرایط حاکم بر کرانه باختری را یادآور می‌شود.

ارتباط شرایط این روزهای فرگوسن با وضعیت غزه و شباهت‌های بی‌بدیل این دو مورد، زمانی معنا پیدا می‌کند که به نقش رژیم صهیونیستی در تربیت نیروهای پلیس آمریکا توجه کنیم.

«مکس بلومنتال» روزنامه‌نگار مستقل، سه سال پیش در مقاله‌ای که برای نخستین بار در الاخبار به چاپ رسید پرده از راز ارتباط نیروهای پلیس آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی برداشت.

به گفته بلومنتال «یمام» یکی از واحدهای پلیس مرزی رژیم صهیونیستی که مدعی تبحر ویژه در اجرای عملیات‌های ضدتروریستی است تنها یکی از نیروهای بوده که مسئولیت تربیت نیروهای پلیس آمریکا را به عهده داشته است. نیروهای تربیت شده توسط یمام در شورش‌های اوکلند به سرکوب شدید معترضین پرداختند.

نمونه دیگری از تاثیر تعلیمات ارتش رژیم صهیونیستی بر نیروهای پلیس آمریکا را می‌توانیم در مواجهه نیروهای پلیس با مردم در جنبش وال‌استریت مشاهده کنیم.

بنا بر گفته بلومنتال آغاز تعلیم نیروهای پلیس آمریکا توسط ارتش رژیم صهیونیستی به وقوع حادثه ۱۱سپتامبر و تصمیم دولت آمریکا مبنی بر آموزش شیوه‌های مبارزه با تروریسم به نیروهای پلیس خود باز می‌گردد. در آن زمان هزاران نفر از افسران ارشد پلیس برای دریافت تعلیمات لازم به سرزمین‌های اشغالی اعزام شدند. در آنجا ارتش اسرائیل و مقامات اطلاعاتی زبده دوره‌های فشرده لازم برای این افسران برگزار کردند. برخی از افسران شرکت‌کننده در این دوره‌های آموزشی تجربیات بدست آمده را بسیار گران‌قدر خوانده‌اند.

«موسسه یهودی امور امنیت ملی» به‌عنوان یکی از اندیشکده‌‌های مهم در زمینه همکاری‌های آمریکا و اسرائیل از جمله موسساتی است که با برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه بیش از ۹۰۰۰نیروی پلیس آمریکا را تحت تربیت قرار داده و شیوه‌های ارتش رژیم صهیونیستی را به آنها آموزش داده است.

«اتحادیه ضدافترا» نیز یکی دیگر از موسسات صهیونیستی است که دردوره‌های تخصصی خود به بهانه مبارزه با افراط‌گرایی و تهدیدات تروریستی تاکتیک‌های نظامی اسرائیل را به دفعات ارائه کرده است. به‌گفته مقامات این موسسه، در طی دوره‌های آموزشی برگزار شده درادوار مختلف بیش از ۴۵۰۰۰ نیروی اجرائی آمریکا از جمله اعضای سی.آی.ای و اف.بی.آی مورد تعلیم قرار گرفته‌اند.

بنا بر گزارش‌های رسمی، تقریبا تمامی واحدهای پلیس ضدشورش آمریکا، دوره‌های مشترکی را با نیروهای اسرائیلی گذرانده‌اند. پلیس شهر «سنت لوئیس» نیز که امنیت فرگوسن را بر عهده دارد، از این قاعده مستثنی نیست. در سال ۲۰۱۱، «تیموتی فیچ» رئیس پلیس وقت این شهر، به همراه ده‌ها تن از دیگر روسای پلیس مناطق مختلف آمریکا در دوره یک هفته‌ای که در فلسطین اشغالی برگزار شد، شرکت کرده است. در بیانیه‌ای که آن زمان منتشر شد، هدف از این سفر «یادگیری مستقیم تاکتیک‌ها و راهبردهای اسرائیل» مستقیما از «فرماندهان ارشد پلیس ملی اسرائیل، کارشناسان اطلاعاتی، سرویس‌های امنیتی و نیروهای دفاعی اسرائیل»، اعلام شد.

اشاعه نظامی‌گری در خیابان‌های فرگوسن به دنبال اعتراضات صورت گرفته به قتل «مایکل براون» در ادامه روند آموزش نیروهای پلیس آمریکا توسط ارتش رژیم صهیونیستی می‌تواند معنا پیدا کند. در غیر این‌صورت مقابله با مردمی که هیچ سلاحی در اختیار ندارند با تاکتیک‌های پیشرفته نظامی هیچ توجیه قابل قبولی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =