خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی مهم‌ترین اولویت دولت/ با تغییر یک نفر مسیرمان عوض نمی‌شود/ تا پایان به منتقدان احترام می‌گذاریم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با تغییر یک نفر از دولت مسیرمان عوض نمی‌شود، گفت: دولت در مبارزه با فساد در مدارک علمی به ویژه در زمینه بورسیه‌ها جدی خواهد بود.

خبر طبس: رئیس‌جمهور با بیان اینکه با تغییر یک نفر از دولت مسیرمان عوض نمی‌شود، گفت: دولت در مبارزه با فساد در مدارک علمی به ویژه در زمینه بورسیه‌ها جدی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از خبرگزاری فارس،‌ حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در آغاز هفته دولت و پس از ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) با اشاره به دستاوردهای دولت در سال جدید، گفت: مهم‌ترین اولویت دولت در سال جاری مسائل اقتصادی و خروج از رکود و ایجاد رونق است، امیدواریم امسال خروج از رکود و آغاز رونق اقتصادی را تجربه کنیم.

وی افزود: بر طبق آمار میزان تورم نقطه به نقطه در سال جاری ۱۴.۶ و میزان تورم کلی به ۲۵.۳ درصد رسیده است و آن چیزی که ما در خصوص کاهش تورم قول داده بودیم امسال به آن رسیدیم؛ امیدواریم تا پایان امسال میزان تورم به ۲۰ درصد برسد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ادامه راه در حوزه سیاست خارجی گفت: ما راهمان را در سیاست خارجی ادامه می‌دهیم و مذاکرات خود را بر اساس منطق، حقوق خودمان و تعهدات بین‌المللی به طور جدی ادامه خواهیم داد.

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دولت در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: دولت در این زمینه‌ها قدم‌های جدی برداشته است که می‌توان به تأمین سلامت، اخلاق‌گرایی و ایجاد آرامش در جامعه اشاره کرد.

روحانی در ادامه تصریح کرد: من در همین جا و در مقابل مرقد امام راحل می‌گویم که دولت تا پایان به منتقدان احترام خواهد گذاشت اما در برابر تخریب‌گران دولت و نظام خواهد ایستاد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت مقابله با فساد به خصوص در حوزه فساد در بورسیه‌ها تأکید کرد و گفت: سیاست دولت با عوض شدن یک وزیر تغییر نخواهد کرد و همچنان به آن مسیری که ما به مردم قول داده‌ایم حرکت خواهیم کرد.

همچنین حسن روحانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و مصادف شدن آن با آغازین روزهای آغاز به کار دولت یازدهم گفت: این رسم عادی شده است که آغاز هفته دولت با زیارت مرقد امام (ره) آغاز می‌شود و معنا و مفهوم آن این است که ما هر سال شروع کار جدید را با بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل آغاز می‌کنیم.

وی افزود: ‌امام در واقع شخصیتی بود که دولت مدرن اسلامی را ایجاد کرد البته دولت مدرن در تاریخ ایران از زمان امیرکبیر و حدود ۱۵۰ سال پیش آغاز شد و در دوران انقلاب مشروطه شکل مدرن پیدا کرد اما به دلیل تمایل برخی حکومت‌ها که کاملا تحت سلطه قدرت‌های غربی گرفته بودند از محتوا و از درون تهی شده بودند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امام خمینی(ره) فقیه بزرگی بود که برای اولین بار در تاریخ ایران و شیعه توانست دولت مدرن را در چارچوب مقررات اسلامی به وجود آورد البته مقرراتی از قبیل مالیات، ‌بانکداری، ارتش حرفه‌ای، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و بهداشت عمومی در درون فقه شیعه وجود داشت اما از تجربه جهانی نیز استفاده شد و امام همه اینها را در چارچوب مقررات دینی امضا کرد.

وی افزود: اگر ما امام را پدر دولت مدرن اسلامی بنامیم سخن درستی گفته‌ایم، امام نه تنها دولت اسلامی را تشکیل داد بلکه به دولت قدرت لازم برای اداره کشور و توان لازم برای مقابله با دولت‌ها و استکبار جهانی را داد.

رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: امام آموزگار بزرگی بود که هم رهبر استقلال بود و هم بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران. امام درس‌ها‌ی فراوانی را به ما یاد دادند، امام به ما تعادل را یاد داد تا از هر چه خرافه و جمود فکری است دور شویم، امام راه وصلت و اسلام ناب را به ما آموخت که امروز باید به آن تکیه کنیم.

وی ادامه داد: امام به ما یاد داد تا جاده وسط را به خوبی نگه داریم و از افراط ها و تفریط ها دوری کنیم.

رئیس جمهور گفت: امام خمینی(ره) تعامل بین جمهوریت و اسلامیت را به ما یاد داد،‌ امام(ره)به ما نظام مردم‌سالاری دینی را آموخت که هم میزان رأی ملت است و هم فرمان خدا به اجرا در بیاید.

روحانی یادآور شد: ‌امام جز ایستادگی و جرأت ایستادگی در مقابل مستکبرین جهانی و حمایت از مستضعفین را به ما یاد داد تا ما بتوانیم راه اسلام را ادامه دهیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام شجاعت مقابله در مقابل قدرت‌های بزرگ را به ما آموخت،‌گفت: امام هم شجاعت مقابله و جنگیدن و هم شجاعت صلح را به ما آموخت.

همچنین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام راه قانون‌گرایی و اخلاق‌گرایی را به دولتمردان آموخته است،‌گفت: ‌راه امام معیاری بزرگ برای اداره کشور است و تمام تلاش دولت نیز حرکت در همین مسیر است.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) تعادل را به ما یاد داد، گفت: امام(ره) به ما گفت که باید از غرب‌زدگی و غرب‌گرایی فاصله بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =