«احمد زی» رئیس جمهور افغانستان شد/«عبدالله» ریاست اجرایی دولت آینده

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بر اساس بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اشرف غنی احمدزی را برنده انتخابات اعلام می‌کند.

خبر طبس: رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بر اساس بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اشرف غنی احمدزی را برنده انتخابات اعلام می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، «یوسف نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بر اساس بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اشرف غنی احمدزی را برنده انتخابات اعلام می‌کند.

وی همچنین عبدالله عبدالله را به عنوان رئیس اجرایی دولت آینده افغانستان اعلام کرد.

نورستانی خاطرنشان کرد: از جمع ۱۱۹۴۵ محل رای‌ گیری آرای آن پس از بررسی مشروع اعلام شده‌ است اما در مورد کل آرا و درصد آرای هر دو کاندیدا اظهار نظری نکرد.

با این حال برخی منابع گفته بودند که در مورد پست‌های امنیتی سهم «احمدزی» و «عبدالله عبدالله» رهبر تیم اصلاحات و همگرایی به‌طور مساوی (۵۰+۵۰) تقسیم شده است.

بر اساس شنیده‌ها جلسات کابینه حکومت وحدت ملی افغانستان هفته‌ای یک بار به‌ریاست عبدالله برگزار خواهد شد، همچنین این کابینه وحدت ملی ماهی یک بار نیز به‌ریاست احمدزی نشستی خواهند داشت.

این در حالی است که مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته نیز از اعلام نتایج نهایی انتخابات این کشور در ۳۰ شهریور (امروز) خبر داده بودند.

چندی پیش کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که برای اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان منتظر توافق سیاسی کاندیداها نخواهد ماند و هر زمانی که نتایج مشخص شود آن را به اطلاع مردم خواهد رساند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =