صبر مجلس از بی‌برنامه بودن وزارت راه به سر آمد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که صبر مجلس از بی‌برنامه بودن وزارت راه به سر آمده است،گفت:کمیسیون عمران مجلس موافق استیضاح آخوندی با نگاه ملی است و به دوستان در این زمینه کمک می‌کنیم، اما مخالف نگاه محله‌ای به استیضاح هستیم.

خبر طبس:عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که صبر مجلس از بی‌برنامه بودن وزارت راه به سر آمده است،گفت:کمیسیون عمران مجلس موافق استیضاح آخوندی با نگاه ملی است و به دوستان در این زمینه کمک می‌کنیم، اما مخالف نگاه محله‌ای به استیضاح هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علیرضا خسروی با تاکید بر این‌که صبر مجلس به دلیل بی‌برنامه بودن وزارت راه و شهر سازی به سر آمده است اظهار کرد:‌ همچنان به‌دنبال این هستیم که به آنها فرصت بدهیم ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد، ببینیم طرح‌ها و ایده‌های آنها چیست.

وی با تاکید بر این‌که مسئولان وزارت راه و شهرسازی با اطلاع از شرایط کشور و مقدورات مسئولیت را پذیرفته‌اند، تصریح کرد:‌ بنابراین باید به گونه از این وضعیت بیرون بیاییم، این‌که وزارت راه و شهرسازی بگوید قیمت ساخت مثلا یک کیلومتر آزادراه X تومان می‌شود و در حال حاضر اعتبار نداریم. یا این‌که پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در کشور وجود دارد. -وزیر راه و شهرسازی- این مسائل را می‌دانست و با اطلاع مسئولیت وزارت را پذیرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که با استیضاح وزیر راه و شهرسازی به‌صورت ملی موافق هستیم، بیان کرد:‌ در بحث استیضاح باید معدل کل عملکردی وزیر راه و شهرسازی را در نظر بگیریم. به‌عنوان مثال به خاطر یک پروژه استانی که قرار بوده در استانی ساخته شود، نباید حتی بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرد.

خسروی تاکید کرد: در بحث مسکن باید مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی در یک سال و چند ماه اخیر چه اقدامی انجام داده است. آنها می‌گویند باید سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود، از این رو در حال حاضر دو میلیون واحد از برنامه عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌به‌عنوان نمونه در بحث ساخت راه‌آهن باید سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر ساخته می‌شد اما اینها (وزارت راه) سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر خط‌آهن ساخته است، برای مابقی نیاز کشور به شبکه ریلی چه کار می‌خواهند انجام دهند.

وی تصریح کرد: اگر ببینیم نگاه پشت سر استیضاح محله‌ای و منطقه‌ای باشد کمیسیون عمران وارد نمی‌شود، اما اگر نگاه ملی در استیضاح را احساس کنیم به‌طور حتم به دوستان در این زمینه کمک می‌کنیم.

منبع:تسنیم

دیدگاهی در “صبر مجلس از بی‌برنامه بودن وزارت راه به سر آمد

  1. قابل توجه نمایندگان محترم مخصوصا اعضای کمیسیون عمران مجلس :
    آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مدت ۱۵ ماه گذشته هیچ عملکرد مثبتی نداشته و متاسفانه آقای وزیر با مردم صادق نبوده‌اند مخصوصا در مورد مهلت ۹ ماهه برای تفکیک وزارت راه از وزارت شهرسازی که اصلا در مورد آن بعد از ۱۵ ماه اصلا سخن نمی گویند و برای مثال :
    ۱_ پروژه مسکن اجتماعی را در بوق و کرنا کردند ولی رونمایی نشد و پاسخگو نیستند.
    ۲_مسکن مهر در بسیاری از شهرها متوقف شد و در برخی دیگر به کندی پیش می رود و باعث بلاتکلیفی و سردرگمی مردم شده.
    ۳_قرار بود دولت پاکدستان به وزارت آقای آخوندی بدون دریافت پول مجدد از مردم هرچه سریعتر مسکن مهر را به پایان برساند ولی حالا باز هم بهانه می آورند و پس از گذشت سالها می گویند مردم باید چند میلیون دیگر پول بدهند .
    ۴_ در بخش حمل و نقل چه دست آوردی داشتند؟ اجازه پرواز هواپیماهای پر خطر را دادند , هواپیما سقوط کرد , سیستم حمل و نقل ریلی را به امان خدا رها کردند که هر هفته یک قطار در تهران/ مشهد /اندیمشک / اهواز / لرستان و …. از خط خارج میشود , فاینانس با چینی ها را برهم زدند تا راه آهن گرگان _بجنورد _ مشهد تا پای لغو پروژه و شکایت چینیها پیش برود و تصادفات مرگبار در جاده های غیر استاندارد که جای خود را دارد.
    آیا جناب آقای خمسه ,آقای مهندس آقایی و سایر اعضای کمیسیون عمران و سایر نمایندگان هنوز این همه بی کفایتی را فاجعه ملی نمی دانند؟ هنوز قانع نشده اید؟ هنوز مبحث را محله ای و قبیله ای می دانید؟
    لطفا با استیضاح وزیر بی کفایت و تفکیک وزارت اراه از وزارت شهرسازی مردم را نجات دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =