جدیدترین آمار جمعیتی کشور اعلام شد/ روند مثبت نرخ موالید

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور با اعلام جدیدترین آمار جمعیتی کشور، گفت: خوشبختانه در نرخ موالید کشور آمار رو به افزایش است اما احساس می کنیم که این موقتی باشد.

خبر طبس: مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور با اعلام جدیدترین آمار جمعیتی کشور، گفت: خوشبختانه در نرخ موالید کشور آمار رو به افزایش است اما احساس می کنیم که این موقتی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علی اکبر محزون گفت: تا پایان شش ماهه نخست سال جاری، جمعیت ایران به ۷۸ میلیون و ۶۸ هزار و ۷۴۷ نفر رسیده است.

وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال نیز ۲۰۴ هزار و ۷۰ مرگ در کشور گزارش شده که ۳۶.۸درصد مربوط به بیماری های قلبی و عروقی، ۱۰.۵ درصد سرطان و تومور ها، ۸.۲درصد حوادث غیر عمدی و ۶.۸ درصد به دلیل بیماری های تنفسی بوده است که گروه آخر با توجه به شرایط ناسالم هوا در شهر های پرجمعیت جان خود را از دست داده اند.

ثبت بیش از ۷۵ هزار طلاق در شش ماهه نخست سال جاری

علی اکبر محزون با اشاره به آمار ازدواج در شش ماهه نخست جاری گفت: میانگین سن ازدواج در آقایان ۲۸ سال و درخانم ها به ۲۳.۳ رسیده است که این آمار در خراسان رضوی، ۲۷.۲ برای مردان و ۲۲.۲۷برای زنان می باشد.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور با ابراز تاسف از تعداد بالای طلاق در کشور اظهار کرد: در شش ماه ابتدایی سال ۹۳تعداد  ۷۵ هزار و ۶۲۳ طلاق در کشور داشتیم که از این تعداد فقط ۶ هزار و ۲۷۰ عدد آن مربوط به روستاها بوده و باقی مانده آن مربوط به شهرها است.

محزون ادامه داد: طلاق ۷/۶ درصد افزایش داشته است که بطور متوسط در هر شبانه روز ۱۲ هزار و ۶۱۲ طلاق و در هرساعت ۱۷ طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به ترکیب سنی گروه طلاق گفت: آقایان در گروه های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، ۱۹ هزار ۳۶۹ مورد و در همین گروه سنی برای بانوان ۱۷ هزار ۷۶۹ طلاق گزارش شده است.

خراسان رضوی بیشترین میزان طلاق در کشور

به گفته محزون،  بیشترین ترکیب سنی طلاق از بین آقایان ۲۵ تا ۲۹ ساله با خانم های ۲۰ تا ۲۴ ساله اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: در شش ماه گذشته بیشترین نرخ طلاق در استان خراسان رضوی بوده است که نرخ کشوری آن ۱.۹در هزار است یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت حدودا دو طلاق وجود دارد اما در خراسان نسبت ازدواج به طلاق ۳.۸ است.

محزون گفت: در برابر هر ۴.۷ ازدواج یک طلاق وجود دارد در حالی که در سالهای قبل این رقم در ازای هر ۱۱ ازدواج یک طلاق بوده است.

وی استان سیستان و بلوچستان را یکی از استان هایی خواند که کمترین نرخ طلاق را درکشور دارا است و ادامه داد: در این استان وضعیت نسبت به آمار کشور بسیار بهتر است و در هر ۱۶ ازدواج فقط یکی به طلاق می انجامد.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه روند مثبتی در نرخ موالید وجود دارد افزود: خوشبختانه در نرخ موالید کشور آمار رو به افزایش است اما احساس می کنیم که این موقتی بوده زیرا این رشد از طریق خانواده هایی است که قبلا فرزند داشته اند و بازهم مجددا اقدام به بچه دار شدن کرده اند که آمار این نوع در کشور کم می باشد.

محزون در پایان اظهار کرد: ساسیت های تشویقی برای افزایش جمعیت لازم است اما کافی نیست زیرا ما تجربه آن را در کشور های مختلف دیده ایم و در سوئد و آلمان پس از افزایش جمعیت که به دلیل سیاست های تشویقی انجام گرفت، بعد ازمدتی دوباره به حالت اول خود بازگشت.

منبع:مهر

دیدگاهی در “جدیدترین آمار جمعیتی کشور اعلام شد/ روند مثبت نرخ موالید

  1. اگرکشوردوست داره مردم بچه زیادبیارن چراخدمات برای نوزادان اینقدر کمه .اهن ومولتی ویتامین قبلا رایگان بودالان باید خودمون تهیه کنیم والله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =