جنجال تسلیت خطیب نماز جمعه +عکس

نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی خطیب نماز جمعه را به دلیل تسلیت گفتن مرگ شاه عربستان، از منبر پایین کشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،نمازگزاران مسجد الاقصی خطیب نماز جمعه را روز گذشته به دلیل تسلیت گفتن فوت «عبدالله» شاه سابق عربستان از منبر پایین آوردند.

بعد از آنکه خطیب نماز جمعه مسجد الاقصی درگذشت پادشاه عربستان را تسلیت گفت با اعتراض نمازگزاران مواجه شد.

با آغاز اعتراضات، فضای حاکم بر مراسم نماز جمعه متشنج  شد و تعدادی از نمازگزاران معترض در مسجدالاقصی به نشانه اعتراض خطیب نماز جمعه را از منبر پایین آوردند.

این در حالی است که روز گذشته رژیم صهیونیستی از درگذشت شاه عربستان، به این دلیل که او در پیشبرد طرح سازش با این رژیم پیشگام بود، اظهار تأسف کرد. «رئووین ریولین» رئیس کنونی رژیم صهیونیستی گفت: شاه عبدالله با میانه‌روی و احترام به قدس حرکت کرد… سیاست‌هایش سهم عمده‌ای در ثبات خاورمیانه داشت.

همچنین «شیمون پرز» رئیس سابق این رژیم نیز با ابراز تأسف خود از فوت عبدالله، آن را «خسران بزرگی برای صلح در خاورمیانه» توصیف کرد.

پرز که در اجلاس اقتصادی داووس شرکت کرده است، در حاشیه این اجلاس گفت: عبدالله رهبری باتجربه و شاهی حکیم بود. او شجاعت آغاز طرح صلح در خاورمیانه را داشت.

عبدالله بن عبدالعزیز، طبق گفته دیوان سلطنتی، بامداد دیروز جمعه (۳ بهمن) درگذشت و با درگذشتن او، سلمان بن عبدالعزیز ولی‌عهدش، به شاهی و مقرن بن عبدالعزیز، جانشین ولی‌عهد، به ولیعهدی رسید.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =