الزام دولت به “لغو توافق ژنو” در صورت تصویب تحریم‌های جدید

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح قانونی “الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای و دفاع از حقوق ملت ایران” و جمع‌آوری امضا برای آن در مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،طرح قانونی “الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای و دفاع از حقوق ملت ایران” توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و جمع‌آوری امضا برای این طرح در جلسه علنی امروز آغاز شد.

ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح مذکور با هدف مقابله با عدم لغو تحریم‌های غرب علیه ایران و یا تشدید هر نوع تحریم آماده شده که بر اساس آن دولت ملزم می‌شود، دستاوردهای هسته‌ای ایران را حفظ و از حقوق ملت ایران دفاع کند.

وی ادامه داد: براساس این طرح اگر تحریم‌های غرب علیه ایران لغو نشود و یا آمریکا بخواهد تحریم جدیدی علیه ملت ایران صادر کند، با مقابله و مواجهه شدید مجلس و دولت ایران مواجه خواهد شد و تمام مفاد توافقنامه ژنو کان‌لم‌یکن تلقی شده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران با شدت و شتاب بیشتری از سرگرفته می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به جمع‌آوری امضا برای طرح مذکور گفت: جمع‌آوری امضا از جلسه امروز برای این طرح آغاز شد و تاکنون بیش از ۸۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کردند و جمع‌آوری امضا همچنان ادامه دارد.

کارخانه‌ای در ادامه سخنان خود گفت: علی‌رغم انعطاف فراوان و همکاری گسترده جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ سال گذشته و به‌خصوص در یک سال اخیر، مشاهده کردیم که آمریکا بر زیادی‌خواهی‌های خود اصرار دارد و نه تنها تحریم‌های ایران لغو نشده بلکه صحبت از تحریم‌های جدید و یا تشدید تحریم‌ها مطرح می‌شود. البته غرب و‌ آمریکا با توجه به استقامت ملت ایران در ۳۵ سال گذشته مطمئن است که نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد اما صحبت‌های آن را مطرح می‌کند و باید بداند که اعمال هر نوع تحریم جدید با اقدام متقابل و شدید ایران مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: با این طرح اگر آمریکا بخواهد اقدامی در زمینه عدم لغو تحریم‌ها و یا تشدید آنها انجام دهد پشیمان خواهد شد و با فعالیت‌های گسترده هسته‌ای ایران مواجه خواهد شد.

ابراهیم کارخانه‌ای پیش از این  از تهیه طرحی در مجلس برای واکنش شدید ایران در صورت اعمال تحریم‌های جدید کنگره آمریکا خبر داده بود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =