پایان هفته بارانی در بیشتر نقاط کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با عبور امواج تراز میانی، امروز درغرب، جنوب غرب، دامنه های مرکزی وجنوبی زاگرس، بتدریج دامنه های جنوبی البرز و تا اواخر وقت در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد، در مناطق کوهستانی بارش برف و در مناطق جنوبی رعد وبرق پیش‌بینی می شود.

وی با بیان این‌که در روز سه شنبه نیز استان‌های واقع در جنوب غرب ، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده دربخشهایی از شرق وشمال شرق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز چهارشنبه بارش‌ها در جنوب غرب، دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، بتدریج شرق کشور و به صورت پراکنده در شمال غرب ،غرب، سواحل غربی خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و این بارش‌ها امروزدر شمال خوزستان ، چهارمحال وبختیاری، لرستان، شمال کرمانشاه ، روز سه شنبه در استانهای چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد ، شمال خوزستان ، جنوب لرستان و در روز چهار شنبه در شمال خوزستان،چهار محال بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، برخی نقاط یزد و خراسان جنوبی خواهد بود.

وی با بیان این که امروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استانهای جنوب‌غرب رخ خواهد داد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با تقویت این سامانه در غالب مناطق کشور بجز جنوب شرق بارش پیش بینی می شود و در روز سه شنبه نیز از میزان غلظت گرد وخاک در این مناطق کاسته شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشوربا اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه نیمه ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز۴ و ۱۳درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری بتدریج ابری و گاهی همراه با وزش باد در اواخر وقت بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز۶ و ۱۳ درجه خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت آسمان استان خوزستان نیز گفت: فردا آسمان استان خوزستان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهد بود و چهارشنبه آسمانی ابری همراه با رعد وبرق با بارش و وزش باد در شهرهای جنوبی باد وگرد وخاک برای استان خوزستان پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل بارش برف، در روز سه شنبه اختلال در تردد جاده های کوهستانی منتهی به استانهای چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال و شرق استان خوزستان پیش بینی می‌شود. بنابراین توصیه می شود اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 11 =