من امام خامنه ای را امام خود و امام تمام مسلمانان می دانم

دبیرکل حزب الله گفت: ده‌ها سال لبنان و فلسطین تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود و کشورهای عربی حتی در اینباره اظهار نظر هم نکردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان جمعه‌شب درباره تحولات اخیر منطقه بخصوص جنگ عربستان علیه یمن سخنرانی کرد.

وی افزود:پیش از این قصد داشتم تا چند روز دیگر برای شما سخنرانی کنم ولی به دلیل حمله عربستان یمن لازم دانستم که موضع خود را به عنوان یک انسان و یک عرب درباره این اقدام اعلام کنیم. من از اولین ساعات نیم شب که حمله هوایی به یمن آغاز شد در حال پیگیری این عملیات بودم.

به سرعت می خواهم دو نکته را درباره وضعیت داخلی لبنان صحبت کرده و به موضوع یمن می پردازم.
برخی از گروه های داخلی در لبنان سعی دارند از طریق پیگیری دادگاه بین المللی علیه لبنان و ایجاد فتنه مذهبی، مذاکرات میان حزب الله و المستقبل را تحت تأثیر قرار داده و به آن ضربه بزنند ولی من اعلام می کنم که حزب الله بدون توجه به این اقدامات و تلاش ها به مذاکرات خود به منظور ایجاد ثبات در کشور ادامه می دهیم.
درباره دادگاه بین المللی تحقیقات درباره ترور رفیق حریری موضع ما کاملا روشن است و ما دادگاه بین المللی درباره لبنان را از ریشه رد می کنیم زیرا این دادگاه با اهداف سیاسی و به منظور دخالت مستقیم در مسائل کشور تشکیل شده است
بسیاری ادعا می کنند که ایران و به تبع آن حزب الله از انتخاب رئیس جمهور در لبنان جلوگیری می کند ولی باید روشن کنم که ایران در موضوع انتخاب ریاست جمهوری نه دخالت کرده و نه می کند و نه می خواهد که دخالت داشته باشد. فرانسه بارها درباره انتخاب ریاست جمهوری با مقامات ایران ارتباط گرفته است ولی ایران آنان را به لبنان و انتخاب لبنانیان ارجاع داده است و این موضوع بسیار روشن است که عربستان سعودی و به خصوص وزیر خارجه آن سعود الفیصل درحال ایجاد مانع برای انتخاب ریاست جمهوری است و من به همه گروه های داخلی توصیه می کنم تا به طور مستقل درباره این موضوع تصمیم بگیرند زیرا عربستان هرگز نمی تواند ما را در این موضوع کمک کند.

لبنان و فلسطین ده ها سال تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود ولی کشورهای عربی حتی در اینباره اظهار نظر هم نکرده و نه “طوفان قاطع” به راه انداختند و نه حتی “نسیم قاطع” را آغاز کردند. عربستان حمله خود را از این طریق توجیه می کند که انصار الله و حوثی ها تهدیدی برای ریاض است. اما باید به عربستان گفت که اسرائیل خاک اعراب و مسلمین را اشغال کرده و سومین نیروی نظامی قدرتمند در منطقه است چرا برای شما تهدید محسوب نمی شود. جنگ علیه یمن نشان داد که اسرائیل نه تنها در حال حاضر بلکه در گذشته نیز برای این کشورها دشمن محسوب نمی شد.

زمانی که در تونس علیه بن علی انقلاب صورت گرفت چرا جنگی علیه آن آغاز نکردید و زمانی که مصر حسنی مبارک را برکنار کرد چرا اقدام نکردید و این نشان داد که ادعای “بازگردانی حکومت شرعی در یمن” تنها یک بهانه برای آغاز جنگ بود.

هیچ دلیلی وجود ندارد که وضعیت فعلی یمن تهدیدی برای عربستان بود. برادران ما در جنبش انصار الله بارها تا پیش از آغاز حمله با عربستان ارتباط داشته و در زمان مرگ ملک عبدالله گروهی از انصار الله در ریاض برای حل اختلافات میان دو کشور در تلاش بودند ولی این عربستان بود که از هرگونه توافق سرباز می زد.

یکی دیگر از ادعاهای عربستان برای حمله به یمن “سیطره ایران بر این کشور” است. در طول ۸۰ سال گذشته یمن زیر پای مقامات عربستان بود و عربستان مردم این کشور و دولت آن را تحقیر کرده و بر آنان فقر و گرسنگی را تحمیل کرد. آیا ایران در یمن پایگاه نظامی دارد؟ آیا ایران در یمن نفوذ دارد؟ پس این ادعا نیز واهی است. اقدامات شما در تحقیر جهان اسلام و مسلمین و شکست های شما به دلیل تبعیت از کشورهای غربی باعث جذب ملت های منطقه به سمت ایران شد. زمانی که لبنان تحت اشغال رژیم صهیونیستی در آمد و آنان تا بیروت پیشروی کردند تمام کشورهای عربی به غیر از سوریه و ایران ساکت ماندند ولی ایران با وجود جنگ هشت ساله ای که رژیم صدام و تمام کشورهای عربی به این کشور تحمیل کردند در خط مقدم کمک به مردم لبنان و مقاومت قرار داشت.

در زمان اشغال و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی تمام کشورهای عربی تنها به ارائه بیانیه اکتفا کردند ایران با تمام قدرت سیاسی مالی و نظامی خود به کمک مردم فلسطین شتافت و اکنون شما در نشست های خود اعلام می کنید که “موضوع فلسطین باید موضوعی عربی بماند”. و این موضوع باعث جذب مردم فلسطین به سمت ایران شد.

درباره عراق باید بگویم که تمام گروه های تکفیری و خودروهای انفجاری که در عراق برای قتل عرب، کرد، ترکمان، سنی، شیعه، مسلمان و مسیحی استفاده می شد توسط دستگاه اطلاعات عربستان اداره می شد و آخرین جنایت این رژیم تشکیل داعش است تا از این طریق بتواند دولت عراق و سوریه را از بین ببرد. زمانی که مردم عراق از داعش رنج می بردند و استان های عراق یکی پس از دیگری توسط داعش اشغال می شد چه کشوری فرزندان خود را برای دفاع از عراق اعزام کرد و کمک های مالی و نظامی را بدون کوچک ترین تأخیری به عراق فرستاد آیا ایران نبود؟ کمک های ایران در عراق هیچ تفاوتی میان کرد و عرب و یا شیعه و سنی و یا مسلمان و مسیحی قرار نداد. محمد بن نایف، در عربستان در دیدار با یکی از مسئولان ایران به او گفت که ما در جنگ هشت ساله ۲۰۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم و اگر در آن زمان می توانستیم بیشتر نیز کمک می کردیم.

من امام سید علی حسینی خامنه ای را امام خود و امام تمام مسلمانان می دانم و حرف ایشان برای بنده به منزله دستور است ولی با این حال تاکنون ایران در تاریخ ۳۰ ساله مقاومت در لبنان حتی یک بار ایران در امور داخلی ما دخالت نکرده و دستور نداده است. ایران امروز مانند ایران پادشاهی گذشته نیست که دوست و همپیمان شما نیست؛ ایران امروز جمهوری اسلامی است و دولت اسلام در آن وجود دارد. کمک های ایران به کشورهای منطقه بدون هیچ چشم داشتی انجام داده است و این موضوع باعث جذب مردم می شود.

 منبع:بولتن نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =