سرلشکر سلیمانی: هیچ‌کس جز ایران قدرت مقابله با داعش را ندارد

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امروز در جامعه عده‌ای دانسته و عده‌ای ندانسته منافع ملی را تعریف به غلط می‌کنند، گفت: جز ایران کسی قدرت مقابله با داعش را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در مراسم گردهمایی رزمندگان و جانبازان ویژه  بزرگداشت سوم خرداد در حسینیه ثارالله کرمان با بیان اینکه عملیات بیت المقدس محور اصلی شکست دشمن محسوب شد اظهار داشت: عملیات بیت المقدس به‌دلیل ویژگی‌هایی که داشت روز ملی جنگ بین اهالی جنگ نامگذاری شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خدمات رزم حسینی استاندار کرمان گفت: وی شهید زنده‌ای است که دیروز یکی از فرماندهان عملیات بین المقدس بود.

وی همچنین حضور آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در  استان کرمان را سبب وحدت سیاسی و اجتماعی در استان دانست.

سردار سلیمانی افزود: جنگ تحمیلی ۸ ساله یک جنگ به تمام معنا برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و در جنگ ۸ ساله همه افشارها به عنوان یک جنگ تمام عیار علیه کشور ما بوده است.

** دنیا تحمل ایران صلح جو را ندارد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه  اکنون همه باور دارند که جمهوری اسلامی در همه جنگ‌هایی که دشمنان برای جمهوری اسلامی ایران مهیا می‌کنند پیروز میدان است، تصریح کرد: ایران ۳۶ سال تحت فشار استکبارهای جهانی بوده که حجم وسیعی از توطئه‌های اقتصادی را علیه ما نشانه گرفته‌اند اما در نهایت ایران پیروز همه میدان‌ها بوده است.

به گفته سرلشکر سلیمانی جمهوری اسلامی در مسیری حرکت می‌کند که افقی بی‌نهایت خواهد داشت و به همین دلیل دنیا، تحمل این نظام صلح جو که مزاحمتی برای هیچ کس ایجاد نمی‌کند، را ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه تعریفی از صلح جویی اظهار داشت: بین تسلیم و تسلیم کردن اراده یک ملت و از بین بردن عزت یک ملت و بین آن چیزی که یک ملت برای عزت انتخاب می‌کند تفاوت اساسی وجود ندارد.

به گفته سرلشکر سلیمانی باید عواملی که سبب پیروزی ما در فتح خرمشهر شد،چراغ راهنمای ما باشد تا بتوانیم بر مسائلی که امروز برای ما پیش می‌آید چیره شویم.

** من همان قاسم دیروزم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مذهب را یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های گوناگون دانست و اظهار داشت: حاکمیت دین و مذهب را نمی‌توان نادیده گرفت و اگر ملتی انگیزه مذهبی نداشته باشد و فاقد یک هویت مذهبی و دینی باشد، شیرازه آن ملت از هم خواهد پاشید.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه من همان قاسم دیروز هستم گفت: این لباسی که اکنون بر تن من است همان لباس دیروز، تنها بدون محاسن سفید است که در قامت یک جوان ۲۱ ساله بودم که هیچ نام و نشانی و هیچ‌گونه پسوند و پیشوند هم نداشتیم و تنها کلمه برادر بود و ما برادر بودیم.

وی با اشاره به آیه شریفه “أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ” گفت: عامل مذهب ما را تعلقات مادی عبور داد و این کلمات در قلب ما رسوخ کرد و این کلمه باید سرلوح جنگ ما با دشمنان باشد و اگر ما عامل مذهب را نداشتیم نمی توانستیم اتحاد مردم را با خود داشته باشیم و در این جنگ نابرابر پیروز شویم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بزرگترین خیانت به جامعه ضعیف کردن عامل مذهب در درون جامعه است، تصریح کرد: هیچ عاملی به اندازه مذهب در پذیرش  ایثار و فداکاری اثرگذار نیست چرا که مذهب عامل وحدت و قدرت است و این عامل پیروزی ما در جنگ بود.

** اولین خصوصیت رهبری در جامعه ما تقواست

وی علاوه بر مذهب عامل دیگر پایداری انقلاب اسلامی را رهبری رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: ما در کنار رود عظیم و خنکی نشسته‌ایم و نمی‌دانیم فقدان رهبری چه اثرات مخربی بر جامعه خواهد گذاشت و جامعه بدون رهبر متقی و اخلاق محور نمی‌تواند موفق شود.

سرلشکر سلیمانی یادآور شد: در جامعه ما چه در زمان امام و چه اکنون مخلص ترین، خالص ترین، با تقواترین و اخلاقی محورترین شخصیت که از همه خصوصیات انسانی و اخلاقی مراقبت می کند رهبر ماست.اولین خصوصیت رهبری در جامعه ما تقواست.

به گفته فرمانده نیروی قدس سپاه  عدالت رهبری  عامل تاثیرگذار در مقابله با فسادهای مختلف در جامعه است.

سرلشکر سلیمانی امام و رهبری را مانند قله و ملت را مانند دامنه‌های قله دانست که تقوا اثرگذار بر دامنه‌ها خواهد بود.

** عده‌ای ندانسته منافع ملی را به غلط تعریف می‌کنند

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروز در جامعه  عده‌ای دانسته و عده‌ای ندانسته منافع ملی را تعریف به غلط می‌کنند گفت: این افراد بر امواج سیاسی سوار می‌شوند و منافع ملی را به مناقشه و رقابت سیاسی تبدیل می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: باید به معنویت حاکم بر دوران دفاع مقدس برگشت و آن معنویت ملکه وجود این افراد شود.

سرلشکر سلیمانی ادامه داد: تعریف دین از منظر امام در عبارتی که از ایشان عنوان شد به تعبیر من مذهب، ملت و کشور است زیرا اگر هریک از این موارد آسیب دید شیرازه ملت و کشور و مذهب ما از هم می پاشد.

** جز ایران کسی قدرت تقابل با داعش را ندارد

به گفته فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از اضلاع حفظ منافع ملی حفاظت از یک ملت از کشتار وحشیانه است.

وی گفت: اگر در همه ابعاد منافع ملی را در درون خود جستجو و احیا کنیم، سختی و مشقت امروز را در احیای توان ملی خود بر وعده دروغین آینده دشمن ترجیح دهیم، به طور قطع مانند دوران دفاع مقدس پیروز خواهیم شد.

وی با اشاره به مسائل منطقه و حضور داعش در عراق گفت: امروز برای مقابله با این پدیده خطرناک جز جمهوری اسلامی کسی در تقابل با آن قرار ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه ما نیاز به نفت و خاک عراق و چیزی از عراق و هیچ کشور دیگری نداریم اظهار داشت: ما به همه کشورهایی که ظلم علیه آن‌ها روا داشته شده است کمک می‌کنیم.

به گفته سرلشگر سلیمانی جان شهدا ارزش فدا شدن در راه این ملت شریف، عزیز فدارکار و با حکمت را دارد.

** وحدت عامل موفقیت ایران اسلامی است

وی بر وحدت میان نیروهای انقلابی در جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: وحدت  عامل موفقیت ما است  و در هر اختلاف سیاسی اگر بر اصول پایبند باشیم اختلافی نخواهد بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اصول انقلاب توجه به رهبری و قبول اصل ولایت فقیه است اظهار داشت:این مساله فقط به بیان کردن نیست بلکه باید به حکمت و تشخیص مقام معظم رهبری توجه کنیم و اینگونه نباشد که اگر ایشان مطلبی را فرمودند ما خلاف آن بگوییم و به آن توجه نکنیم .

سرلشکر سلیمانی در پایان تصریح کرد: پایبندی به اصول، ما را به پیروزی می‌رساند تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم و  با وحدت، دشمنان ما راهی به جایی نمی‌برند کما اینکه تاکنون راه به جایی نبرده‌اند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =