سرعت طوفان در‌ یزد به ۹۷ کیلومتر رسید‌

طوفان گرد و خاک بامداد امروز دوشنبه با حداکثر سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت استان یزد را در نوردید، ولی در مرکز استان گزارشی در این رابطه اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،”محمدرضا شیرغلامی”، کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: بیشترین ورزش طوفان گرد و خاک بامداد امروز مربوط به بخش‌های مرکزی یزد و عمدتاً عقدا با سرعت ۹۷ کیلومتر، میبد با سرعت ۹۴ و یزد با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی از تداوم ورزش شدید باد و گرد و خاک در اغلب نقاط استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود وزش باد در ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط به ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر نیز برسد.
شیرغلامی با بیان این که شدت این وضعیت جوی از فردا کاهش خواهد یافت، یادآور شد: دمای هوای استان نیز در دو روز آتی با کاهش ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد روبرو خواهد شد به نحوی که روز گذشته ۴۱ درجه و امروز به ۳۵ تا ۳۶ درجه تقلیل خواهد یافت و پیش بینی می‌شود که فردا تا ۳۳ درجه سانتیگراد نیز کاهش یابد.
وی افزود: این کاهش دما موقتی است و از روز چهارشنبه مجدد افزایش دمای هوا را شاهد خواهیم بود.
این کارشناس هواشناسی همچنین پیش بینی کرد که امروز و به ویژه عصر فردا در پاره‌ای از نقاط استان شاهد رگبارهای پراکنده نیز باشیم.
شیرغلامی در پایان نیز گرم‌ترین نقطه استان در شبانه روز گذشته را بافق با ۴۵ درجه و سردترین نقطه استان را بیداخوید با ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد.
البته با این حال “عباس میرشمسی” رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر یزد در رابطه با اعلام خسارت‌های ناشی از این طوفان اظهار کرد: تاکنون گزارش یا تماسی در مورد خسارت ناشی از طوفان به آتش‌نشانی یزد اعلام نشده است.
منبع:فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =