آمریکا از دیپلماسی عاجز است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها همیشه به زور متوسل شده‌اند، در زمینه دیپلماتیک مهارت ندارند و عاجز هستند، هر جا که کم آورده‌اند، تهدید نظامی را پیش گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، سردار حسین سلامی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قدرت نظامی امریکا و حامیانش سال ها است در برابر اراده جمهوری اسلامی ایران ساقط شده است و امروزه این کشور می داند که هر گونه حرکتی بر علیه ایران، کاخ آرزوهای آنان را ویران می کند، مردم ایران این ادعا را در دوران هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند.

وی افزد: دوران به کار بردن قدرت نظامی پایان یافته و آمریکا نباید پیروزی‌های گذشته خود بر ارتش‌های پوسیده که شبیه مانور بدون دشمن و شوی نظامی بود را با درگیری با ایران عزیز و اسلامی مقایسه کرده و دچار خطا در محاسبه و اشتباه در برآورد شوند.

این مقام نظامی بیان کرد: ملت ایران یک ملت کار آزموده و جنگ دیده است و آزمودن دوباره آنها خطاست، پس بهتر است که آمریکائی ها در صحنه سیاست و دیپلماسی از تهدید استفاده نکنند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: نباید گول ظاهر گفتمان دشمن را بخوریم، دشمن همواره در صدد ضربه زدن به ایران اسلامی است، آن ها سم در میان جامعه ما توزیع می‌کنند و لحظه‌ای دست از توطئه علیه ایران اسلامی بر نخواهند داشت، این را به خوبی طی چند روز اخیر مشاهده کرده ایم.

وی گفت: آمریکا حتی بعد از توافق هسته‌ای در کنار گفتگوی دیپلماتیک باز هم از عنصر تهدید نظامی استفاده می کند، این در حالی است که دشمن از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران آگاه است.

سردار سلامی اظهار داشت: دشمن به خوبی می داند، اراده ایران اسلامی و رهبری معظم انقلاب آن قدر مستحکم است که آنان را وادار کرد مسیرهای شیطانی را کنار گذاشته و به گفتگو روی بیاورند.

این مقام نظامی اظهار داشت: اما نباید غافل بشویم که آمریکایی‌ها همیشه به زور متوسل شده‌اند، در زمینه دیپلماتیک مهارت ندارند و عاجز هستند، هر جا که کم آورده‌اند، تهدید نظامی را پیش گرفته‌اند.

خون شیعه و سنی در پی جنایات آل سعود به هم آمیخته شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: برای دشمنان شیعه و سنی هیچ فرقی نمی‌کند، رحم و شفقتی در دل آنان نیست، در سرزمین یمن، شیعه و سنی با هم زیر آوارها و تیر و ترکش جان می‌سپارند و خونشان به هم آمیخته می شود.

سردار سلامی گفت: جنگ آل‌سعود در یمن در ذات خود شکست خورده است، دولت آل‌سعود تصور می‌کرد، می‌تواند تحولات در یمن را مدیریت کند و ارتش‌های عرب را پشت خود داشته باشد که این‌ها تنها تصورات بود و همه اهداف آن‌ها با شکست مواجه شد.

سردار سلامی با بیان اینکه مردم یمن، مردمی سختکوش هستند، عنوان کرد: سعودی‌ها از زمین و آسمان به کشور یمن حمله کردند اما این درحالی است که هنگامی که پایگاه‌های دولت آل‌سعود توسط انصارالله گرفته می‌شود، جرأت بازپس‌گیری را ندارند.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران در شکل گیری قدرت در منطقه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران افق‌های جدیدی را به‌روی مسلمانان گشود و دشمن را تحقیر کرد، آمریکایی‌ها امروز با هزینه‌های زیاد به اهداف خود دست پیدا نکردند و این موضوع نشان از ضعف قدرت آن‌ها است.

سردار سلامی گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌های عظیمی ایجاد کرد و موازنه قدرت را تغییر و قدرت را به‌ نفع مسلمانان تغییر داد و تنفس را از آمریکایی‌ها گرفت. دیگر امروز آمریکایی‌ها تصمیم‌گیرنده جهان نیستند و دچار افسردگی سیاسی شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده که هرچه در برابر ایران ایستادگی کند، کشور ایران راه خود را بازتر می‌کند، تحریم اقتصادی آمریکا سبب خودکفایی ملت ایران شد و جوانان ما کشور را به پیشرفت رساندند.

وی به نقش ولایت مطلقه فقیه در نظام اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در این دوران سخت و پیچیده و خطرناک که همه قدرت‌های بزرگ دست به دست هم داده‌اند تا مسلمانان را اسیر خواسته‌های خود کنند و امت اسلامی را به تسلط خود درآورند، رهبری معظم انقلاب با خرد و فرزانگی از حیثیت و اعتبار امت اسلامی دفاع کردند.

سردار سلامی گفت: منطق ما، منطق آزادی‌خواهی، عزت، سرافرازی است و زندگی در کشور ایران همراه با عزت، افتخار، آبرومندی، رفاه، دین و اخلاق تعریف می‌شود.

وحدت عامل مهم امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان است

سردار سلامی با بیان این که دشمنان به دنبال تخریب وحدت امت اسلامی هستند، افزود: تجربه نشان داده است هرگاه مسلمانان غفلت کردند، مستکبران سرنوشت آنان را به دست گرفتند و آنان را از وادی نور به مسیر ظلم، جهل و بردگی هدایت کردند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران سبب بیداری مسلمانان شد، افزود: در سایه این بیداری دیگر آمریکا نتوانست رژیم صهیونیستی را در هیچ جنگی حتی در مقابل گروه های کوچک جهادی مسلمان پیروز کند.

وی ادامه داد: هر گاه که مسلمانان وحدت و همدلی را از دست دادند و تحت تاثیر استراتژی ها و سیاست های وحدت شکن دشمنان قرار گرفتند و برادری هایشان را در امتداد تفاوت های کوچکشان شکستند، در آنجا شکست خوردند.

سردار سلامی با اشاره به شرایط سیستان و بلوچستان گفت: این دیار، مردمان شریف، غیرتمند، خونگرم و صادق و با اخلاص دارد، انسانی‌هایی که برای عظمت ایران و اسلام در این سرزمین شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند.

وی اعلام کرد: درود می‌فرستیم به خون پاک غافله سالار شهیدان این استان، سردار شهید شوشتری و سردار محمدزاده که خونشان با مردم شیعه و سنی این مرز و بوم پیوند خورد تا وحدت نظری به وحدت عملی تبدیل شود.

ناامنی از آن سوی مرز به جنوب شرق ایران تحمیل می شود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر اتفاق و حادثه‌ای که در این استان رخ می‌دهد، از بیرون کشور هدایت می‌شود که این نشان از هوشیاری و بصیرت مردم و ناتوانی دشمنان دارد.

سردار سلامی افزود: مردمان سیستان و بلوچستان بدانید، همه سربازان اسلام از همه جای کشور به این منطقه آمده‌اند و در اینجا مستقر شده و در کنار مردم برای مردم تا پای جان و شهادت خدمت کرده‌اند، در خاک و خون غلتیدند تا به شما بگویند همراه شما هستند.

وی با بیان اینکه بهترین فرماندهان سپاه در این منطقه خدمت کرده‌اند، زیرا زندگی در کنار مردم محروم برایشان با ارزش است، گفت: این نشان از توجه نظام به این منطقه است و برای نظام ترک، کرد، لر، فارس، بلوچ و شیعه و سنی فرق ندارد همه فرزندان یک امت هستیم و یک دشمن مشترک داریم.

سردار سلامی گفت: اتحاد و انسجام مردم از جمله سران طوایف و قبایل و مسئولان امنیتی امروز این امنیت را برای سیستان و بلوچستان به ارمغان آورده‌است به گونه‌ای که هیچ شروری در داخل این منطقه نمی‌تواند کوچکترین حرکت سویی مرتکب شود و از آن‌ سوی مرزها طرح‌ریزی و نقشه‌ریزی می‌کند و همواره توطئه هایش با شکست روبرو می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم صبح امروز سردار «حسین معروفی» طی حکمی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

سردار حسین معروفی پیش از این مسئول فرهنگی نیروی زمینی سپاه، رئیس ستاد، جانشین و فرمانده تیپ بم و از فرماندهان و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس بوده که سابقه حضور در لشکر ۴۱ ثارالله را نیز در کارنامه خدمتی خود دارد.
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =