سهام عدالت سال ۹۶ واگذار می‌شود

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که سهام عدالت از سال ۸۵ به مدت ۱۰ سال به مشمولان داده شده است، گفت: با اتمام مهلت ۱۰ ساله پیش بینی ما این است که در نیمه اول سال ۹۶ عملاً این سهام آزاد و واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که سهام عدالت از سال ۸۵ به مدت ۱۰ سال به مشمولان داده شده است، گفت: با اتمام مهلت ۱۰ ساله پیش بینی ما این است که در نیمه اول سال ۹۶ عملاً این سهام آزاد و واگذار می شود.
میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از سال ۸۵ سهام ۶۱ شرکت دولتی به ۴۷ میلیون نفر به عنوان سهام عدالت واگذار شد.
وی گفت: از همان سال مقرر شد یک میلیون تومان به ازای سهم واگذاری از محل سود تأدیه شود.
پوری حسینی افزود: تا پایان امسال این مهلت ۱۰ ساله به پایان می رسد و اطلاعات سود سهام عدالت در نیمه اول سال آینده برای سازمان خصوصی سازی مشخص خواهد شد.
وی گفت: به طور میانگین تا امروز حدود ۳۲ درصد از بدهی یک میلیون تومانی مشمولان سهام عدالت با سودهای این سهام تأدیه شده است و ما امیدواریم تا نیمه اول سال آینده این رقم به حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: اگر وضع اقتصادی کشور بهبود یابد و شرکت ها بسیار سودده شوند، امیدواریم این رقم به ۵۵ تا ۶۰ درصد هم برسد.
پوری حسینی گفت: در قانون برای ۲ دهک کم درآمد جمعیت کشور ۵۰ درصد تخفیف قائل شده اند بنابر این با احتساب حدود ۵۰ درصد سود سهام عدالت تا سال آینده صد در صد سهام این ۲ دهک آزاد می شود.
وی افزود: بقیه مشمولان ۶ ماه فرصت دارند تا پول بدهی خود را واریز کنند تا بتوانند سهام خود را در اختیار بگیرند.
پوری حسینی گفت: چون سهام به قیمت ۹ سال قبل در اختیار مشمولان قرار گرفته شده الان شاید ۲ یا ۳ برابر افزایش قیمت پیدا کرده باشد، بنابر این پول بدهی واریزی نیز به قیمت سهام ۹ سال قبل خواهد بود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: سازمان خصوصی سازی امیدوار است بتواند در شهریور سال آینده به همه ۴۷ میلیون سهامدار سهام عدالت صورت حساب مالی ارائه دهد و با احتساب ۶ ماه فرصت تسویه بدهی مشمولان عملاً واگذاری سهام عدالت به سال ۹۶ موکول می شود.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =