مرگ روزانه ۹۰ نفر در تصادفات رانندگی کشور

بر اساس اعلام پزشکی قانونی کشور در ۳ سال گذشته ۹۷ هزار و ۲۷۲ نفر در جاده های کشور به علت تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور بررسی‌های صورت گرفته در حوادث رانندگی پنج سال گذشته (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳) نشان می دهد که بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در آخرین ماه تابستان و در زمان اوج سفرهای تابستانی اتفاق افتاده‌ به نحوی که مطابق آمارهای موجود ۱۱ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی پنج سال گذشته تنها مربوط به شهریور ماه است.

طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳، ۹۷ هزار و ۲۷۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۶ نفر تنها در ماه شهریور جان باخته‌اند.

بیشترین و کمترین آمار تلفات در شهریور سال‌های ۸۹ و ۹۳

در پنج سال گذشته کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی با ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر در سال ۱۳۹۲ و بیشترین آن با ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر در سال ۱۳۸۹ ثبت شده است، بر اساس اطلاعات موجود شهریور ماه سال ۱۳۹۳ نیز با یک هزار و ۸۱۷ کشته کمترین و شهریور سال ۱۳۸۹ با دو هزار و ۴۴۹ کشته بیشترین تلفات رانندگی در ماه آخر تعطیلات تابستانی را به خود اختصاص می دهند.

بر اساس این گزارش هرچند تلفات حوادث رانندگی در شهریور ماه نسبت به دیگر ماه‌های سال رقم بالایی را در برمی گیرد اما طی پنج سال اخیر تلفات حوادث رانندگی در شهریور سیر نزولی در پیش گرفته (به استثنای سال ۱۳۹۲ که افزایش جزئی این آمار را شاهد بودیم) و مطابق با آمار کلی تلفات حوادث رانندگی تعداد کشته ها در شهریور ماه نیز رو به کاهش گذاشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 19 =