سردار دهقان: اجازه بازرسی از هر مکان را به آژانس نمی‌دهیم/ آمریکا را دشمن خود می‌دانیم

وزیر دفاع در مصاحبه با المیادین آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمنان ایران، اسلام و جریان‌های آزادی‌بخش در جهان نامید و گفت: ایران برنامه‌ای برای اعطای بازرسی از هر مکان به آژانس را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،«سردار حسین دهقان»، وزیر دفاع ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المیادین، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمنان اسلام، ایران و جریان‌های آزادی‌بخش در سرتاسر جهان دانست.

دهقان در این مصاحبه به تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش سلطه بر سایر مناطق نیز اشاره کرد و گفت که صهیونیست‌ها در سیاست خارجی آمریکا از نقش محوری برخوردار هستند.

وزیر دفاع ایران گفت: ما آمریکا را دشمن خود می‌دانیم و بعد از آن هم رژیم صهیونیستی قرار دارد.

سردار دهقان در بخش دیگری از این مصاحبه به توافقات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل مسائل ادعایی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران اشاره کرد، اما گفت ایران برنامه‌ای برای اعطای بازرسی از هر مکان به آژانس را ندارد.

وزیر دفاع ایران تأکید کرد اعطای چنین دسترسی‌هایی با قوانین آژانس و ان‌پی‌تی مغایرت دارند.

سردار حسین دهقان در ادامه با اشاره به تأخیر در تحویل موشک‌های «اس۳۰۰» از روسیه گفت: قرار بر این بود تا این موشک‌ها در اواخر سال ۲۰۱۵ تحویل ایران داده شود؛ اما مسائل فنی باعث شده تا تحویل اس ۳۰۰ به تعویق بیفتد و ما فکر می‌کنیم که حداکثر تا اواسط سال ۲۰۱۶ تحویل این سامانه موشکی انجام گیرد.

وزیر دفاع ایران همچنین تأکید کرد: ایران به حمایت خود از مردم و دولت سوریه و جنبش‌های مقاومت در منطقه ادامه خواهد داد.

وی، ایران را عامل ثبات و امنیت منطقه دانست و تأکید کرد: ایران مقتدر هیچ زمانی امنیت منطقه را تهدید نخواهد کرد بلکه آن را افزایش خواهد داد؛ ما از هیچ جنگی در منطقه استقبال نمی‌کنیم و ما فقط از خودمان دفاع می‌کنیم؛ بنابراین لازم است تا کسی ما را تهدید نکند.

سردار دهقان در ادامه تأکید کرد:آمریکا ایران را امتحان کرده است و به خوبی ملت ایران را می‌شناسد؛ این مردم آماده جانفشانی در راه استقلال و عزت خود است و هیچ سلاحی نمی‌تواند تهدیدش کند. ایران هیچ اعتمادی به مواضع آمریکایی‌ها ندارد؛ چرا که آن‌ها ثابت کرده‌اند که به عهد و پیمان خود وفادار نیستند و در صورتی که طرف مقابل تعهدات خود را زیر پا بگذارد ما نیز قاطعانه با تمام امکانات پاسخ خواهیم داد.

وزیر دفاع ایران، داعش را نه فقط تهدیدی برای کشورهای اسلامی، بلکه برای امنیت تمام جهان دانست و تأکید کرد: مقابله با داعش نیازمند ائتلاف جهانی و بین‌المللی است و اما آمریکا و برخی کشورهای عربی به خصوص عربستان از این گروهک حمایت می‌کنند.

وی با انتقاد از دولت سعودی این سؤال را مطرح کرد: چرا رهبران عربستان به جای دفاع از فلسطین، امروزه به مقابله با یک کشور اسلامی (ایران) روی آورده‌اند و با اسرائیل در این موضع مشترک شده و علیه مسلمین عمل می‌کنند؟

سردار دهقان با ابراز تعجب از حمله عربستان به یمن گفت: جای تعجب دارد، کشوری که پرچم اسلام را بالا برده است و مدعی خدمت به حرمین شریفین است، از هوا و زمین به مردم فقیر یمن حمله‌ور می‌شود و این مردم را در محاصره قرار داده و مانع وصول کمک‌های بشردوستانه می‌شود.

وی در انتها تأکید کرد: عربستان خواهان خروج از بحران یمن است؛ چرا که تا کنون هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورده، بلکه خسارت سنگینی نیز متحمل شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =