فیلم؛ آغاز حادثه «منا» و اثبات مقصر بودن دولت عربستان +عکس

انتشار فیلم لحظه آغاز حادثه دردناک «منا» در نزدیکی مکه مکرمه نشان می‌دهد که سوء مدیریت علت اصلی مرگ بیش از ۱۰۰۰ زائر بیت‌الله الحرام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از فارس، فیلم منتشر شده از لحظه آغاز حادثه «منا» تایید می‌کند که سوء مدیریت علت اصلی حادثه روز پنجشنبه «منا» و کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ حاجی است.

هرچند مقامات سعودی مانند سخنگوی وزارت کشور و وزیر بهداشت عربستان اعلام کردند که ازدحام و عدم تبعیت زائران از دستورالعمل‌ها علت اصلی حادثه بوده (+)، اما بسته شدن یک مسیر و هدایت زائران به مسیری که درِ آن بسته بود، نشان می‌دهد علت اصلی حادثه، تصمیم غلط برگزارکنندگان مراسم بوده است.

در فیلم زیر مشاهده می‌شود، زمانیکه این درِ کوچک برای هزاران حاجی که در حال فشار هستند، باز می‌شود طی چند دقیقه صدها نفر زیر دست و پا له شدند و جان خود را از دست دادند. آیا توجیه مقامات سعودی که گفته‌اند حجاج از دستور‌العمل‌های داده شده تخطی کردند، با دیدن این تصاویر قابل پذیرش است؟


دریافت فایل فیلم

از طرفی دیگر، روزنامه الدیار لبنان فاش کرد که یکی از علل این تغییر مسیر، حضور (غیر معمول) کاروان «محمد بن سلمان» پسرشاه، جانشین ولی‌عهد، وزیر جنگ و فرمانده کنونی جنگ عربستان علیه یمن در منا به همراه کاروانی متشکل از چند صد نیروی ارتشی و پلیس بوده که سبب تغییر جهت حرکت حجاج شده است (جزئیات بیشتر).

گفته می‌شود دولت عربستان همچنان بر حضور کاروان پسر شاه در منا سرپوش می‌گذارد و قرار نیست به آن اذعان کند زیرا در این صورت علت حادثه پسر شاه معرفی خواهد شد؛ کسی که از شش ماه پیش تاکنون بیش از ۲۰۰۰ یمنی را با حملات نظامی به کشتن داده است.

اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =