تردد زوار اربعین از مرز عراق فقط با روادید امکان پذیر است

فرمانده مرزبانی کشور گفت: تردد زوار اربعین حسینی فقط با روادید امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،سردار قاسم رضایی پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترک با فرمانده مرزبانی کشور عراق در مرز مهران گفت: با هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق تردد زوار اربعین حسینی امسال فقط با داشتن روادید امکان پذیر است.

سردار رضایی با اشاره به افزایش تعداد مبادی خروجی و ورودی مرز مهران افزود: ۹۶ گیت برای تردد زوار در پایانه بین المللی مهران احداث شده است.

عبدالکریم مصطفی فرمانده مرزبانی عراق هماهنگی و همکاری دو دولت را در تامین امنیت زوار اربعین حسینی مهم عنوان کرد و گفت: همکاری و همراهی لازم بین دو استان مرزی همسایه ایلام و واسط عراق صورت گرفته است.

در اربعین پارسال از مجموع تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زوار عتبات عالیات در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

پنجمین اجلاس فرماندهان مرزبانی استان های غرب کشور و نمایندگان مرزبانی استان های مرزی عراق در شهرستان مرزی مهران و با حضور فرماندهان مرزبانی پنج استان غرب ایران اسلامی آغاز شده است.

این اجلاس با رویکرد بررسی وضعیت امنیتی مرز دو کشور به ویژه در آستانه ایام اربعین حسینی و برنامه ریزی برای تردد زائران از مرزهای رسمی دو کشور آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 14 =