ویزا؛ شرط عبور از مرز برای ایرانی و غیرایرانی در ایام اربعین

مسئولان سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و حتی مسئولان کشور عراق هم به‌دفعات اعلام کرده‌اند که فقط به افرادی که ویزای اربعین دریافت کرده‌اند، مجاز به عبور از مرز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،با وجود اینکه مسئولان از راه‌اندازی گیت‌های جدید خروجی در مرز مهران خبر داده بودند، اما صبح امروز برخی از هموطنان که در این مرز مستقر بودند، ضمن اشاره به تراکم بالای زائران برای خروج از این گیت‌ها، از غیرفعال بودن گیت‌ها خبر دادند.

این مشکلات تا امروز برای افرادی ایجاد شده است که با در دست داشتن ویزای اربعین خود را به مرز رسانده‌اند اما برخی خبرها حاکی از این است تعدادی از هموطنان که موفق به دریافت ویزای اربعین در شهرهای خود نشده‌اند، با حرکت به‌سمت مرزهای خروجی (مهران، شلمچه و چزابه)، به‌امید دریافت ویزا در مرزها و حتی عبور بدون دریافت ویزا، به‌سمت مرزها در حرکت هستند.

همچنین برخی اتباع کشورهای دیگر که در ایران حضور دارند، موفق به اخذ ویزای اربعین نشده‌اند.

این در حالی است که مسئولان سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و حتی مسئولان کشور عراق هم به‌دفعات اعلام کرده‌اند که فقط به افرادی که ویزای اربعین دریافت کرده‌اند، مجاز به عبور از مرز هستند و کسانی که ویزا ندارند، تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خاک عراق را ندارند.

حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه نیز در گفت‌وگوهای مختلفی که در رسانه‌ها منعکس شده‌ با اعلام اینکه ورود بدون ویزا به خاک عراق طبق قانون این کشور جرم بوده و مجازات حبس تا ۶ سال برای متخلفان وجود دارد، از تمام زائران خواست بدون ویزا به‌هیچ‌وجه به‌سمت مرزهای عراق نیایند.

سردار حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز ساعتی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مهران، اظهار داشت: بر اساس آخرین آماری که داشته‌ایم روزانه ۱۲۰ هزار زائر از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق وارد می‌شوند.

وی گفت: از زائران عزیز می‌خواهیم که بدون داشتن روادید به استان ایلام و شهرستان مرزی مهران سفر نکنند چرا که در تلاش هستیم تا از ورود افرادی که ویزا ندارند به شهر مهران جلوگیری کنیم تا شاهد ازدحام در مرز نباشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =