خط فقر یعنی حقوق زیر ۲ میلیون تومان

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع شوراهای اسلامی کار و کارگران کشور به حداقل دستمزد سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: خط فقر یعنی حقوق زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و با دستمزد فعلی امکان گذران زندگی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،کاظم جلالی، نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در جمع شوراهای اسلامی کار کشور و کارگران و مستمری‌بگیران با اشاره به پایین بودن دستمزد این قشر زحمت‌کش اظهار داشت: با حداقل مزد ۷۰۰ هزار تومانی امکان گذران زندگی نیست چرا که خط فقر در محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: در مرکز پژوهش‌های اسلامی بررسی‌های مختلفی پیرامون مسائل کارگران انجام داده‌ایم و در این باره معتقدیم کمیته‌های مختلفی باید تشکیل شود و مباحث کارشناسی را ادامه دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ضعف‌های خودمان در موضوع بررسی‌های قانونی را می‌پذیریم تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم با حضور در مرکز پژوهش‌های اسلامی نقاط ضعف قوانین را اعلام و بررسی‌های کارشناسی انجام شود.

جلالی همچنین درمورد لایحه برنامه ششم توسعه کشور تصریح کرد: انتقادهای درباره بند ۳۳ این برنامه اعلام شده اما هنوز زمان وجود دارد و امکان ایجاد تغییر هم با توجه به فرصت موجود وجود خواهد داشت تا پیشنهادات نسبت به گذشته پخته‌تر شود.

وی گفت: اینکه نمایندگان کارگری نتوانستند از طریق دولت حق قانونی خود را بگیرند این امکان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد تا با در اختیار گذاشتن امکانات، این موارد به حق کارگران برگردانده شود.

جلالی تاکید کرد: امیدوارم خواسته‌های کارگران به صورت راهبردی و عملیاتی پیرامون تامین معیشت و دریافت مستمرات برطرف شود.

به گزارش فارس، یکی از مهمترین خواسته‌های کارگران در این مراسم پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حقوق به موقع مستمری‌بگیران است و علاوه بر آن عدم ادغام سازمان تامین اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت. در این زمینه نیز جلالی تاکید کرد که دولت نباید به تامین اجتماعی به عنوان یک قلک نگاه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =