مردم آثار برجام۱ را مشاهده نکرده‌اند/برجام ۲ همانند شعار حل ۱۰۰ روزه مسائل اقتصادی تبلیغاتی است

سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه دولت می‌خواهد با حرف‌های نمایشی مجلس را بگیرد، اظهار داشت: برجام ۲ مانند شعار حل ۱۰۰ روزه مسائل اقتصادی تبلیغاتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که به‌رغم اینکه دولت می‌گوید کنترل تورم کرده‌ام، ولی افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم.

وی افزود: به‌رغم اینکه قیمت نفت هم پایین آمده و استدلال آقایان نیز همواره این بوده است که قیمت‌ها با قیمت جهانی نفت تعیین می‌شود، شاهد این هستیم که قیمت‌ها افزایش نیز یافته است.

فروزنده با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد واردکنندگان نمی‌گذارند قیمت‌ها کاهش یابد،‌ اظهار داشت: اتاق بازرگانی که در این دولت جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، فرصتی را برای واردکنندگان ایجاد کرده است که نتیجه آن فشار بر مردم است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقتی که قیمت نفت کاهش می‌یابد قاعدتاً باید قیمت محصولات نیز کاهش یابد، ولی اکنون شاهد چنین اتفاقی نیستیم.

وی با بیان اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شده باید پرداخت بین ۴ تا ۷ درصدی برای جابه‌جایی ارز از بین رفته باشد، خاطرنشان کرد: هیچ اتفاقی در کاهش قیمت‌ها نیفتاده، بلکه قیمت‌ها افزایش نیز یافته‌اند.

فروزنده افزود: عده‌ای از تجار که منافعی دارند و با دولت نیز پیوند خورده‌اند،‌ اجازه نمی‌دهند مردم از برجام بهره ببرند، حداقل در زندگی و معیشت‌شان تأثیری بگذارد

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیرامون دلیل اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اجرای برجام۲، اظهار داشت: سؤال این است که برجام۱ چه تأثیری در کشور داشت که اکنون به فکر برجام دیگر افتاده‌اند؟ در برجام۱ فقط ما هزینه کردیم و حاضر شدیم از سوخت ۲۰ درصد دست برداریم و همچنین اراک را تغییر داده و فردو را به مرکز تحقیقاتی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه مردم آثار برجام۱ را مشاهده نکرده‌اند، گفت: وقتی آقایان کاری را به نتیجه نرسانده‌اند، برای فرار از پاسخگویی در قبال اینکه چرا ۲.۵ سال مردم را معطل کرده‌اند،‌ چنین مسائلی را مطرح می‌کنند.

فروزنده با تأکید بر اینکه برجام۲ یک هدف تبلیغاتی است، تصریح کرد: می‌خواهند با حرف‌های نمایشی همان‌طور که گفتند اقتصاد را ۱۰۰ روزه حل می‌کنیم، حالا هم می‌خواهند بگویند با برجام۲ این مشکل را حل می‌کنیم تا مجلس را بگیرند.

عضو ائتلاف اصولگرایان در پایان اظهار داشت: دولت می‌خواهد مجلس دولت‌ساخته‌ای درست کند که بر آنها نظارت نکند و امروز دولت در مقام پاسخگویی است، چون ۲.۵ سال کشور را معطل گذاشته و رکود شدیدی بر کشور حاکم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =