آیت‌الله جنتی: پراید دست‌دوم خریدم و هنوز از آن استفاده می‌کنم/ خانه‌ای در قم دارم که وقفی است و ساختمان آن نیز خشت‌وگلی است

امام بنده را به‌عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند که بنده با شنیدن این خبر تعجب کردم؛ زیرا قبلا فعالیتی در این زمینه نداشتم».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،دبیر شورای نگهبان و کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شورای نگهبان به هیچ وجه جای سفارش پذیری نیست گفت: در ایام انتخابات خیلی‌ها فشار می آورند و برای بررسی صلاحیت اصرار و سفارش می‌کنند، حال اینکه آنچه ما عمل می کنیم قانون است.

به گزارش عصر ایران، آیت‌الله احمد جنتی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نطق انتخاباتی‌اش در شبکه تهران، گفت: «وظیفه خبرگان بسیار سنگین است. این نهاد مسئولیت بسیار سنگین و بی‌بدیلی برای عزل و نصب رهبری برعهده دارد. مجلس خبرگان باید رهبری را تعیین کند که مشروعیت نظام وابسته به اوست و اگر او نباشد قوای سه‌گانه هیچ‌کدام مشروعیتی ندارند که این تشکیلات خبرگان راجع‌به رهبری مسئولیت دارد».

آیت‌الله جنتی به چگونگی انتصابش به‌عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان اشاره و تصریح کرد: «در زمانی که در خوزستان بودم، از رادیو شنیدم که امام راحل بنده را به‌عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند که بنده با شنیدن این خبر تعجب کردم؛ زیرا قبلا فعالیتی در این زمینه نداشتم».

آیت‌الله جنتی: پراید دست‌دومی خریده‌ام و هنوز از آن استفاده می‌کنم/خانه‌ای در قم دارم که وقفی است و ساختمان آن نیز خشت‌وگلی است

به گزارش تسنیم، او افزود: «بنده برای تبلیغ انقلاب و اندیشه‌ها و روحیات امام به کشورهایی نظیر پاکستان، هندوستان، ژاپن و اروپا سفر کرده‌ام تا پدیده انقلاب اسلامی را در حد توان به مردم جهان معرفی کنم، البته در زمان جنگ بوسنی نیز سفری به این کشور داشته‌ام».

آیت‌الله جنتی ادامه داد: «خصوصیاتی نظیر ساده‌زیستی را از امام و دوستانی نظیر شهید بهشتی یاد گرفته‌ام؛ در این زمینه شاگرد امام  بوده‌ و هستم و این را در مسکن، لباس و خوراکم حفظ کرده‌ام. بنده خانه‌ای در قم دارم که وقفی است و ساختمان آن نیز خشت‌وگلی است که این خانه را در ابتدای انقلاب خرید‌ه‌ام و درحال‌حاضر نیز به همان حال مانده است؛ پراید دست‌دومی هم خریده‌ام و هنوز از آن استفاده می‌کنم».

او با تأکید بر اینکه قاطعیت و عدم انعطاف در عمل به قانون را همواره مدنظر داشته‌ام، گفت: «در انتخابات خیلی‌ها فشار می‌آورند و سفارش می‌کنند، اما پاسخ بنده این است که قانون تکلیف همه را معلوم می‌کند و ما نیز مجری قانون هستیم. این کارها دشمن‌تراشی دارد و خیلی‌ها ناراحت می‌شوند. برخی‌ها انتظار دارند که ملاحظه حالشان را در شورای نگهبان بکنیم. بنده معتقدم که شورای نگهبان جای دوستی و دشمنی نیست و جای قانون است».

او اضافه کرد: «امیدواریم مقام معظم رهبری پرچم پیروزی انقلاب را به دست حضرت ولی‌عصر بسپارند و ما نیز آن روز را به چشم خود ببینیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 11 =