مرگ نیم میلیون انسان تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات جوی

طبق برآورد محققان، تاثیر تغییر آب و هوا بر تولید مواد خوراکی می تواند منجر به مرگ بیش از ۵۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۵۰ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،طبق مدل سازی کامپیوتری محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان، تا سال ۲۰۵۰، کاهش مصرف میوه و سبزیجات می تواند مرگ ناشی از سوءتغذیه را دو برابر کند.

در این تحقیق، تاثیر آب و هوا در ۱۵۵ کشور پیش بینی شده است. طبق این تحقیق، سه چهارم این مرگ ها احتمالا در چین و هند اتفاق می افتد.

به گفته مارکو اسپرینگمن، سرپرست تیم تحقیق، این مطالعه قوی ترین اسناد و شواهد را در مورد تاثیر مخرب تغییر آب و هوا بر تولید مواد غذایی و سلامت در سطح جهان نشان می دهد.

وی در ادامه می افزاید: «تغییر در دسترسی و مصرف مواد غذایی بر رژیم غذایی و فاکتورهای پرخطر مرتبط با وزن، نظیر مصرف کم میوه و سبزیجات، مصرف زیاد گوشت قرمز، و وزن بالا هم تاثیر دارد.»

«این تغییرات می تواند موجب افزایش ریسک بروز شرایطی نظیر بیماری قلبی، سکته و سرطان، و مرگ ناشی از این بیماری ها شود.»

به گفته محققان، علیرغم تلاش جهانی برای کاهش گازهای گلخانه ایی، تغییر اب و هوا می تواند موجب کاهش میانگین دسترسی هر فرد به مواد غذایی تا حدود ۳ درصد شود. مصرف میوه و سبزیجات تا حدود ۴ درصد کاهش می یابد. مصرف گوشت قرمز هم تا ۰.۷ درصد کاهش می یابد.

طبق پیش بینی محققان، این تغییرات می تواند منجر به مرگ حدود ۵۳۰ هزار نفر تا سال ۲۰۵۰ شود.

طبق این مطالعه، کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد، با بیشترین تاثیر ناشی از تغییر اب و هوا مواجه خواهند شد. بیشترین منطقه تحت تاثیر منطقه غرب اقیانوس آرام (۲۶۴ هزار مورد مرگ) و جنوب شرق آسیا (۱۶۴ هزار مورد مرگ) خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =