باران اردیبهشتی می آید

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از فردا با ورود سامانه بارشی به کشور باران های اردیبهشتی آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،اصغری گفت: بعد از ظهر امروز در استان های کرمان، اصفهان، تهران، البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی شرایط رشد ابر و بارش های پراکنده ، رگبار و رعد و برق فراهم است.

وی افزود: از فردا نیز با ورود سامانه بارشی به مناطق غربی کشور استان های آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی،اردبیل و کردستان و به تدریج در روزجمعه استان های زنجان و نیمه غربی کشور شاهد بارش خواهند بود.
اصغری با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی در مقایسه با هفته گذشته کمتر است، اضافه کرد: هسته های این سامانه بارشی که تا هفته آینده در کشور فعال خواهد بود در استان های مازندران و گیلان همچنین در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود.
کارشناس هواشناسی با اشاره به استمرار گرما در چند روز اخیر نیز گفت: گرما در سواحل شمالی برای این موقع از سال غیرطبیعی است به گونه ای که دما در ساری تا ۴۰ درجه افزایش یافت و این شرایط در گرگان و بابلسر نیز مشاهده شد.
اصغری اضافه کرد: این گرما با ریزش هوای سرد از فردا کاهش خواهد یافت.
وی گفت: شرایط خیزش گرد و غبار در عراق و شمال عربستان فراهم است و این شرایط با کمی تاخیر در استان های مرزی ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه مشاهده خواهد شد.
اصغری افزود: با شروع بارش ها از فردا ریزگردها در استان های غربی کشور  نیز به زمین می نشیند.
وی درباره هوای تهران نیز گفت: شرایط برای ظهور ابرهای باران زا و وزش باد نسبتا شدید تا روز جمعه فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =