۱۸ هزار معلم از مهرماه جذب آموزش و پرورش می شوند

رئیس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت:تعداد ۱۸ هزار نفر از مهرماه جذب آموزش و پرورش می شوند که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،محمدحسین سلیمی جهرمی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش کشور بر اساس سند تحول بنیادین باید از یک نهاد آموزشی به یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و مولد سرمایه‌های انسانی تبدیل شود.

وی افزود: توسعه کشور در یک کلام در گروی بهره‌مندی آموزش و پرورش از معلمان شایسته در ابعاد مختلف حرفه‌ای و تخصصی است و در عین حال معلمانی که عاشقانه به کار خود دل داده باشند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تحول در نیروی انسانی و آموزش و پرورش مستلزم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای است که آموزش و پرورش از چند سال گذشته مبتنی بر سند تحول، اقداماتی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه فرهنگیان و بازنگری در برنامه‌های آن در جهت جذب و تربیت نیروی انسانی گفت: تعدادی از طریق کنکور سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند و تعدادی دیگر نیز از طریق آزمون استخدامی جذب می شوند که موظف هستند یکسال در دانشگاه فرهنگیان، مهارت‌ها و شایستگی‌های معلمی را آموزش ببینند.

سلیمی جهرمی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند که مهر ماه سال جاری جذب آموزش و پرورش می شوند و د ر مدارس تدریس خواهند کرد. همچنین تعداد ۵ هزار نیرو که از آزمون استخدامی جذب شده اند نیز از مهرماه سال تحصیلی ۹۵-۹۶ وارد مدارس می شوند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص استخدام جدید در وزارت آموزش و پرورش گفت: استخدام وزارت آموزش وپرورش با توجه به نیازی که داریم صورت می گیرد و  درخواست سهمیه برای استخدام را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده ایم که منتظر اعلام نتیجه آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 10 =