آغاز ثبت نام عتبات دانشگاهیان از فردا/حذف وثیقه دانشجویان مشمول

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: ثبت نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا ۱۰ خرداد آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی صبح امروز در نشستی مطبوعاتی جزئیات ثبت نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان را تشریح کرد.

فقیهی گفت: ثبت نام عتبات دانشگاهیان از فردا دوشنبه ۱۰ خرداد ماه در سایت www.labbayk.irآغاز می شود و تا ۲۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

۲۹ خرداد قرعه کشی پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان

وی ادامه داد: قرعه کشی عتبات دانشگاهیان ۲۹ خرداد انجام گرفته و تعدادی نیز به عنوان ذخیره اعلام می شوند.

افزایش ۵۰ کاروان اعزامی به عتبات دانشگاهیان

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان  افزود: در این دوره اعزام ۳۳۰ کاروان پیش بینی شده است که نسبت به دوره چهاردهم ۵۰ کاروان اضافه شده است.

آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات از اول مرداد

فقیهی یادآور شد: اعزام دانشگاهیان به عتبات از اول مرداد آغاز شده و تا ۸ آبان ادامه خواهد داشت و در مجموعه این فرآیند سه ماه و ۸ روز به طول خواهد انجامید.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۳۰ کاروان مذکور ۱۹۹ کاروان به صورت هوایی و ۱۳۱ کاروان به صورت زمینی به عتبات اعزام خواهند شد.

افزایش وام دانشگاهیانی که هوایی اعزام می شوند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تغییراتی که در ارایه وام به دانشگاهیان ایجاد شده افزود: با هماهنگی که با بانک ملت ایجاد شده، دانشگاهیانی که به صورت هوایی اعزام خواهند شد،  یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام و دانشگاهیانی که به صورت زمینی اعزام می شوند همان یک میلیون تومان وام را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این برای اولین بار است که وام دانشگاهیانی که به صورت هوایی به عتبات اعزام می شوند بیشتر از دانشگاهیانی است که به صورت زمینی اعزام خواهند شد.

امتیاز ویژه برای دانشجویان مشمول عازم عتبات

فقیهی با اشاره به امتیاز ویژه برای دانشجویان مشمول برای خروج از کشور گفت: ستاد عتبات دانشگاهیان با همکاری سازمان نظام وظیفه کشور، اخذ مجوز خروج از کشور را تقبل کرده است و دیگر نیاز نیست دانشجویان به سازمان نظام وظیفه وثیقه ای ارایه دهند.

برنامه های فرهنگی مهمترین ویژگی اعزام عتبات دانشگاهیان

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به برنامه های فرهنگی که قبل از اعزام، حین اعزام و بعد از اعزام به عتبات دنشگاهیان انجام می گیرد اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی اعزام عتبات دانشگاهیان اجرای برنامه های فرهنگی است که امسال نیز تغییراتی در برنامه ها ایجاد شده است.

مداحان مستقر در کربلا و نجف

وی ادامه داد: ستاد عتبات دانشگاهیان یک مداح در نجف و دو مداح در کربلا به صورت مستقر دارد و تمام کاروان های دانشجویی دارای روحانی هستند و همچنین پس از برگشت نیز برنامه های متنوعی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

فقیهی ادامه داد: ستاد عتبات دانشگاهیان، حدود دو سال با دانشگاهیانی که در دوره های قبل اعزام شده اند، از طریق ایمیل، تلگرام، پیامک و روش های دیگر ارتباط برقرار می کند.

اعزام دانشگاهیانی که به زیارت عتبات رفته اند، به قم و جمکران

وی خاطرنشان کرد: همچنین پس از سفر نیز برنامه اعزام به قم را برای دانشگاهیانی که به عتبات اعزام شده اند پیش بینی کرده است که پنجشنبه و جمعه دانشگاهیانی که علاقه مند هستند می توانند در برنامه سفر به قم، جمکران نیز شرکت کنند. این برنامه هر هفته اجرا می شود.

اعزام ۹۰۰ نفر از اساتید در دوره چهاردهم

وی ادامه داد: در دوره چهاردهم ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از دانشگاهیان به عتبات اعزام شدند که بیش از ۹۰۰ نفر آنها از اساتید دانشگاه بودند.

اعزام ۲۸۰ کاروان دانشگاهی به عتبات در دوره چهاردهم

فقیهی با ارایه گزارشی از دوره چهاردهم اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: دوره چهاردهم از پنجم بهمن سال ۹۴ شروع و تا ۹ اردیبهشت ۹۵ ادامه یافت در این مقطع بیش از ۲۸۰ کاروان از دانشگاهیان در قالب پسران مجرد، دختران مجرد، متاهلان و اساتید اعزام شدند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: در این دوره حدود ۹۰ برنامه مختلف اجرا شد و همچنین با همکاری بانک ملت ۵ هزار نفر از دانشگاهیان وام یک میلیون با سود ۴ درصد دریافت کردند.

فقیهی به نظرسنجی که در چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: ۷۴ درصد از افرادی که در این دوره اعزام شده بودند سفر اول شان بود.

۱۸ تا ۲۶ سن اعزام شدگان به عتبات دانشگاهی در دوره چهاردهم

وی افزود:  ۶۰ درصد دانشگاهیان در حال تحصیل و  ۳۳ درصد دانشگاهیان شاغل بودند، ۹۳ درصد در جلسات قبل از سفر شرکت کردند و ۵۶ درصد از اعزام شدگان سن اعزام آنها از ۱۸ تا ۲۶ سال بود و فقط ۶ درصد بالای ۴۰ سال سن داشتند و مجموعا از برنامه های ما راضی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =