دولت عملکرد مطلوبی در اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته/شکل‌گیری باور “حل مشکلات در گرو رابطه با آمریکاست” بسیار خطرناک است

سفیر سابق ایران در استرالیا، مکزیک، بلیز و گواتمالا با بیان اینکه شکل‌گیری باور “حل مشکلات در گرو رابطه با آمریکاست” بسیار خطرناک و سبب تحقق اهداف دشمن است گفت: دولت عملکرد مطلوبی در اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم ،  محمدحسن قدیری ابیانه در نشست خبری “نفوذ و راهبردهای مقابله” که باحضور رسانه‌های استان مرکزی و به‌میزبانی خبرگزاری بین‌المللی تسنیم استان برگزار شد با اشاره به عملکرد دولت در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: دولت عملکردخوبی در اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته و با امید بستن به توافق با آمریکا به وضعیت نامطلوبی رسید.

وی افزود: دولت با امید بستن به توافق با آمریکا در پیشبرد اقتصاد مقاومتی دچار مشکل شد و بجای اینکه اشتباه خود را در این زمینه بپذیرد به‌دنبال توجیه آن است که این  خود اشتباهی دیگر است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام و عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: این همان چیزی بود که آمریکا و دشمنان ایران به‌دنبالش بودند، چراکه آنها با هدف نفوذ آنقدر دست به تبلیغ می‌زنند تا مردم ایران را قانع کنند که اگر با آمریکا رابطه داشته باشند ومدام شعار مرگ بر آمریکا سر ندهند مشکلاتشان حل می‌شود که رد این مسئله ساده است و نیاز به آگاهی دارد.

قدیری‌ابیانه نگاه برطرف شدن مشکلات در گرو رابطه با آمریکا را خطرناک دانست و گفت: شکل‌گیری این باور که رابطه با آمریکا سبب حل مشکل می‌شود بسیار خطرناک بوده و سبب تحقق اهداف عده‌ای از دشمنان می‌شود، چیزی که در برجام  اتفاق افتاد، البته باید بیدار بود.

وی ادامه داد: برخلاف تصوری که معتقد بود ارتباط صمیمانه با آمریکا برطرف کننده  بسیاری از مشکلات می‌شود دیدیم که با رسیدن این رابطه صمیمانه به قهقهه نیز مشکلی حل نشد و حتی در برخی موارد تحریم‌ها سخت‌تر نیز شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا، مکزیک، بلیز و گواتمالا به نمونه‌هایی از باطل بودن تفکر اعتماد و رابطه با آمریکا اشاره کرد و گفت: باطل بودن این باور را باید با مشاهده مواردی درک کرد که ازجمله آنها می‌توان به ارتباط پاکستان با آمریکا اشاره کرد که با وجود اینکه پایگاه‌های نطامی پاکستان در اختیار آمریکا قرار دارد اما هیچ تاثیری در حل مشکلات پاکستان اعم از فقر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید به افزایش ارتباط با آمریکا به چشم برطرف کننده مشکلات نگاه کرد، چراکه در آمریکا هر جناحی  با هر طرز تفکری به‌دنبال حذف ایران هستند، طوری که جناح‌های مختلف، هر دو با ایران مشکل و دشمنی دارند اما در این که از چه طریق می‌توانند ایران را نابود کنند، اختلاف  دارند.

قدیری ابیانه اضافه کرد: بنابراین آنها با هدف ضربه زدن به ایران به‌دنبال برقراری روابط با ایران هستند، آنچه که  با توافق برجام دنبال می‌کردند و به هدفشان رسیدند و همانطور که مشخص شد رئیس برجام، عامل نفوذی دشمن از کار درآمد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام و عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: بنابراین دشمن برای نفوذ راهکارهای مختلفی را درنظر دارد که با انجام آنها سعی دارد که اقتصاد و رسانه را که همان افکار عمومی است در اختیار داشته باشد، یکی از این راهکارها کاشتن مهره‌های مزدور خود در دولت‌های مختلف است تا افرادی را بخرد و از طریق آن راه نفوذ پیدا کند.

مشروح تفصیلی سخنان “محمدحسن قدیری ابیانه” در نشست خبری نفوذ و راهبردهای مقابله به‌زودی منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =