چگونگی شهادت خبرنگار صدا وسیما در حلب از زبان تصویر بردار همراه وی

‘تامرصندوق’ تصویربردار صدا و سیمای جمهوری اسلامی در گفت گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی نحوه شهادت ‘محسن خزائی’ خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را در حلب سوریه شرح داد.

به گزارش طبس نیوز، تامر صندوق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق گفت: روز شنبه مشغول تهیه گزارش از عملیات و پیروزی های ارتش سوریه درمنطقه منیان واقع در غرب حلب بودیم که به تازگی آزاد شده است.

وی اضافه کرد: در یکی از خیابان های منیان ما با یک خمپاره هدف قرار گرفتیم که احتمالا از منطقه منصوره که پس از منیان قراردارد و تروریست ها هنوز درآن حضور دارند٬ شلیک شد.

صندوق افزود: خمپاره در کنار ما اصابت کرد و ترکش های آن به شهید خزائی که چند قدم از من جلوتر بود و چند شهروند دیگر که برای سرکشی و دیدن منازل خود پس از آزادسازی آن منطقه حاضر شده بودند٬ خورد.

وی اظهارداشت: چند ترکش این خمپاره به کتف من برخورد کرد و شماری از نظامیان که همراه ما یا در حال محافظت از شهروندان بودند نیز زخمی شدند.

تصویربردار خبرگزاری صداو سیما بیان کرد: این خمپاره به صورت مستقیم و با رصد تجمع شهروندان در منطقه شلیک شد زیرا بسیاری از شهروندان برای دیدن منازل خود و شماری از نظامیان نیز برای پاکسازی منطقه و خنثی سازی بمب ها و تله های انفجاری باقیمانده پس از فرار تروریست ها در منطقه حضور داشتند.

صندوق گفت: با توجه به وظیفه خبرنگاران در چنین شرایطی که پوشش میدانی اخبار پیروزی های ارتش سوریه و محور مقاومت است، این اقدام خصمانه با هدف جلوگیری از خبررسانی این پیروزی ها انجام گرفت.

وی اضافه کرد: این پیروزی ها هدف اصلی سوریه و محور مقاومت که مبارزه با تروریسم است را محقق خواهد کرد و پیروزی نهایی از آن ارتش سوریه و محور مقاومت است.

تامر صندوق پس از انتقال به دمشق به بیمارستان مجتهد اعزام و تحت درمان قرار گرفت.

پزشک معالج درباره وضعیت وی به خبرنگار ایرنا گفت: چهار ترکش در کتف او وجود دارد که هم اکنون نیازی به خارج کردن آن ها نیست و تا ساعتی دیگر از بیمارستان ترخیص می شود.

محسن خزائی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روز شنبه بر اثر اصابت یک گلوله خمپاره به جمع خبرنگارانی که برای پوشش اخبار جنگ به منطقه منیان در غرب حلب رفته بودند، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =